Issue Date | Title | Involved Person(s) |
May-2021 | Kinder- und hausärztliche Praxis : wie können psychische Störungen frühzeitig erkannt werden? | von Wyl, Agnes; Wieber, Frank |
15-Jan-2021 | Smartphones in the nursery : parental smartphone use and parental sensitivity and responsiveness within parent–child interaction in early childhood (0–5 years): a scoping review | Braune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; Pehlke-Milde, Jessica; Gemperle, Michael; Koch, Ramona, et al |
2017 | HoNOSCA-D as a measure of the severity of diagnosed mental disorders in children and adolescents : psychometric properties of the German translation | von Wyl, Agnes; Toggweiler, Stephan; Zollinger, Ruedi |
2015 | Resilienz- und Ressourcenförderung bei Kleinkindern | von Wyl, Agnes |
Jun-2014 | Are child and adolescent psychotherapeutic treatments in a naturalistic outpatient setting effective? | von Wyl, Agnes |
2013 | Schreibabys : zur Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsalter | von Wyl, Agnes; Bindernagel, Daniel; Mögel, Maria; Zollinger, Ruedi |
2013 | Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsalter | von Wyl, Agnes |
2012 | HoNOSCA und SDQ zur Messung der Ergebnisqualität im KJPD : ein Querschnitt | von Wyl, Agnes; Goergen, S.; Zollinger, R. |
2011 | Psychodrama-Gruppentherapie mit Kindern : Anregungen für eine praxisorientierte Forschung | Bindernagel, Daniel; Scherrer, Alexandra; Winzeler, Anna Lea; von Wyl, Agnes |
27-Jun-2010 | Psychodrama group psychotherapy with children : a process-outcome study | von Wyl, Agnes; Scherrer, Alexandra; Winzeler, Anna Lea; Zollinger, Ruedi; Bindernagel, Daniel |
2010 | Schreibabys : zur Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsalter | von Wyl, Agnes; Bindernagel, Daniel; Mögel, Maria; Zollinger, Ruedi |
Nov-2007 | Hypothalamic-pituitary-adrenocortical (HPA) activity in kindergarten children : importance of gender and associations with behavioral/emotional difficulties | Hatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai, et al |
Oct-2007 | Associations between family relationships and symptoms/strengths at kindergarten age : what is the role of children's parental representations? | Stadelmann, Stephanie; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai |
Jun-2007 | Pathways of behavioural and emotional symptoms in kindergarten children: what is the role of pro-social behaviour? | Perren, Sonja; Stadelmann, Stephanie; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai |
2007 | Affekt, Repräsentanz und Reflexives Verständnis bei Hyperaktivität im Kindergarten | Benecke, Cord; Juen, Florian; Unterhofer, Kathrin; Bock, Astrid; von Wyl, Agnes, et al |