Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung | Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer |
6-Jun-2021 | Conditions for spin-off creation at Swiss universities of applied sciences : a gender sensitive approach | Schneider, Noemi; Bläse, Richard; Liebig, Brigitte |
2021 | Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education | Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf |
23-Dec-2020 | Moving through and moving away : (higher) education strategies of Hungarian students | Hordósy, Rita; Szanyi, Eleonóra F. |
2020 | Implementation von flexiblem Lernen im Rahmen des Studienformats FLEX | Müller Werder, Claude; Alder, Markus; Javet, Fabienne; Fengler, Reinhild |
2020 | Analysing student comments on RateMyProfessors.com using NLP techniques | Fazlija, Bledar; Gioli, Giacomo |
2020 | Aspekte der organisationalen Fairness bei der Wahl von Wahlpflichtmodulen an der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften School of Management and Law | Rohrer, Monika; Cerny, Caroline |
2020 | myScripting : Entwicklung eines digitalen Educational Design Assistenten | Müller Werder, Claude; Rapp, Christian; Erlemann, Jennifer; Ott, Jakob; Reichmuth, Andrea; Steingruber, Daniel |
2020 | Kurzbeitrag Mixed Reality (MR) in der Lehre : eine Übersicht mit Exkurs zu ersten Anwendungen in der Wirtschaftsinformatik | Seiler, Roger; Koruna, Stefan |
2020 | The rise of the modern PhD : PhD candidates at the University of Berlin and at Columbia University, New York, from 1871 to 1913 | Hardegger, Daniel |
May-2019 | Fachhochschulen als Start-Up-Schmieden? : Voraussetzungen der Gründungsförderung in der Schweiz | Morandi, Pietro; Liebig, Brigitte; Bläse, Richard |
2019 | Shaping the world : why do female students graduate more often than male students in OECD member states? | Kendzia, Michael Jan; Dorninger, Katja |
2019 | Entwicklung von praxisorientierten Kompetenzrastern : empirische Befunde aus der Validierung im Rahmen einer Arbeitsgeber*innenbefragung | Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude |
2019 | Digitales Toolkit BWL-Studierende : Emerging Technologies virtualisiert | Seiler, Roger; Koruna, Stefan |
2019 | Assessing the impact of “more-flexible” learning as part of a study program | Dela Cruz, Jeremy; Graf, Christian Olivier; Wolter, Anika |