Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2020 | Pedagogies of culture : schooling and identity in Post-Soviet Tatarstan, Russia | Müller-Suleymanova, Dilyara |
2019 | Importation and deprivation factors influencing teacher-targeted aggression among secondary school students in Germany : a multilevel analysis | Beckmann, Laura; Bergmann, Marie Christine; Schneegans, Tim; Baier, Dirk |
2019 | Bildungsarmut und Kriminalität | Baier, Dirk |
2019 | Forschungsfragen aus Sicht der Pädagogik | Liesen, Christian |
12-Sep-2018 | Serious Games : digitale Spiele und Virtual Reality als Methoden der Sozialen Arbeit | Eberitzsch, Stefan |
5-Sep-2018 | Serious Games in der Sozialen Arbeit? | Eberitzsch, Stefan |
29-Jun-2018 | Ambivalenzen eines erweiterten Bildungsbegriffs | Chiapparini, Emanuela; Mathis, Sybille; Schuler, Patricia; Kappler, Christa; Merz, Franziska, et al |
2018 | Between regionalisation and centralisation : the implications of Russian education reforms for schooling in Tatarstan | Müller-Suleymanova, Dilyara |
2018 | Die Heimerziehung der Nachkriegszeit war düster | Reimer, Daniela |
2018 | Einleitung : Soziale Arbeit im Kontext Schule | Chiapparini, Emanuela; Stohler, Renate; Bussmann, Esther |
2018 | Der Bildungsauftrag in der Fremdplatzierung | Liesen, Christian |
2018 | Geleitet und selbstorganisiert : Bildungsprozesse in der Freizeit von Kindern und Jugendlichen | Chiapparini, Emanuela |
2018 | 'I'm only half!' : schooling and strategies of belonging among adolescents from minority ethnic backgrounds in Russia | Suleymanova, Dilyara |
Jan-2018 | Creating futures: residential care homes in Hungary and Switzerland collaboratively develop their capacity to empower children and youth to actively realise their own futures | Schmid, Anna; Herczeg, Krisztián |
2018 | Das „Stadtzürcher Transitionsmodell“ : ein modulares Modell für die Gestaltung des Übergangs von der Familie in Institutionen der Frühpädagogik | Siegrist, Sarah; Widmer, Franziska |