Title: Forschungsfragen aus Sicht der Pädagogik
Authors : Liesen, Christian
Published in : Basale Stimulation : das Handbuch
Pages : 571
Pages to: 584
Editors of the parent work: Mohr, Lars
Zündel, Matthias
Fröhlich, Andreas
Publisher / Ed. Institution : Hogrefe
Publisher / Ed. Institution: Bern
Issue Date: 2019
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: Editorial review
Language : German
Subjects : Schwerste Behinderung; Basale Stimulation; Evidenzbasierung; Wirksamkeit
Subject (DDC) : 370: Education
Abstract: Das Konzept der Basalen Stimulation -- wie verhält es sich zur Evidenzbasierung? Der Beitrag zeigt auf, dass Basale Stimulation als Konzept der (Sonder-) Pädagogik eingeordnet werden kann. Er zeigt weiter auf, dass die Pointe darin besteht, Menschen mit schwersten Behinderungen als Handelnde zu verstehen, und was dies für das Forschungsfeld Basale Stimulation bedeutet.
Departement: Social Work
Organisational Unit: Institute of Management and Social Policy (ISM)
Publication type: Book Part
ISBN: 978-3-456-85701-5
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/16502
Appears in Collections:Publikationen Soziale Arbeit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.