Issue Date | Title | Involved Person(s) |
29-Aug-2021 | The evaluation of an interprofessional education program for Advanced Practice Nurses in Switzerland | Waldboth, Veronika; Schuler, Christina; Mc Crosky, Stephen; Mezger, Mirjam; Domeisen Benedetti, Franzisca, et al |
12-Apr-2021 | Futures of education : learning to become : how should what we learn, how we learn, and where we learn change in the future? | Arvanitis, Eugenia; Bauer, Michelle; Covarrugias Vengas, Barbara; Crameri, Amanda; D’Amato, Gianni, et al |
2020 | „Das Management muss das Bildungskonzept unterstützen“ : die Umsetzung der Lern- und Arbeitsgemeinschaft in Akutspitälern in der Deutschschweiz – Konzepte und Erfahrungen | Key, Michaela; Boiteux, Nicole; Geser, Daniela; Küng, Rosmarie; Schieber, Irmgard, et al |
21-Nov-2019 | EduAReCa : development of a nursing education and counseling program for family caregivers of advanced cancer patients with refractory cachexia : the qualitative part of the study | Domeisen Benedetti, Franzisca; Stängle, Sabrina; Waldboth, Veronika; Büche, D.; Strasser, F., et al |
8-Oct-2019 | IPEER : ein Evaluationsrahmen für interprofessionelle Ausbildung und Zusammenarbeit | Huber, Marion; Spiegel-Steinmann, Brigitta; Feusi, Emanuel |
8-Oct-2019 | Vorbereitung der Studierenden auf die interprofessionelle Praxis durch nachhaltige Implementierung interprofessionell gestalteter Lernsettings zur Förderung interprofessioneller Kompetenzen | Spiegel-Steinmann, Brigitta; Feusi, Emanuel; Huber, Marion |
26-Apr-2019 | Experience with interprofessional education in Winterthur | Huber, Marion |
29-Mar-2019 | Kompetenzen zur interprofessionellen Zusammenarbeit | Huber, Marion |
2019 | The patient is the curriculum! : vier Erkenntnisse zur Curriculumsentwicklung - Workshop | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |
2019 | Entwicklung einer interprofessionellen Ausbildungsstation am Universitätsspital Zürich | Ulrich, Gert; Aeberhard, Ruth; Feusi, Emanuel; Kaap-Fröhlich, Sylvia; Panfil, Eva-Maria, et al |
2019 | Schoolchildren visit midwives | Albert, Katherina; Grieder, Sandra; Hailer-Bischoff, Therese |
Jan-2019 | Context not content shapes the curriculum | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |
2019 | Interprofessional simulation training’s impact on process- and outcome- team efficacy beliefs over time | Kerry-Krause, Matthew J.; Ander, Douglas; Davis, Beth |
2019 | The Patient is the Curriculum! Vier Erkenntnisse zur Curriculumsentwicklung | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |
2018 | Quantitative methods in interprofessional education research : some critical reflections and ideas to improving rigor | Kerry-Krause, Matthew J.; Huber, Marion |