Search


Results 1-10 of 16 (Search time: 0.006 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2017Zweitsprachendidaktische Konzepte in der Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an BerufsfachschulenHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Weber, Chantal
2017Korpora in der beruflichen Bildung : Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der SchreibkompetenzHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Chitez, Madalina
Aug-2015What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim
Mar-2021The potential of learner corpora for a need-oriented teaching of writingListe Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; König, Stefan; Lukas, Sarah; Rebitzer, Fabian; Huber, Bettina; Roux, Pascale
Sep-2014Promoting and assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
2016Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an Berufsfachschulen: Prozessorientierte Schreibdidaktik zwischen Deutsch als Muttersprache (DaM) und Deutsch als Zweitsprache (DaZ)Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana
2021Wie es um die Schreibkompetenzen Berufslernender stehtHoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin
2-Nov-2018Literacy for entrepreneurship: modelling reading and writing skills for entrepreneurshipHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Liste Lamas, Elsa; Rickert, Alex; Rodriguez, Brittany
2016Assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
Feb-2014Promoting general writing competence in vocational education and training schools : connecting L1 and L2 approaches in process oriented writingKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto; Dieterich, Sebastian