Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2018 | Status quo of inclusive access to higher education : a focus on deaf and hearing-impaired individuals in german-speaking Switzerland | Hohenstein, Christiane; Zavgorodnia, Larysa; Näf, Manuela; Rodríguez Vázquez, Silvia; Bouillon, Pierrette; Strasly, Irene |
2017 | Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? | Brändli, Barbara; Hunziker Heeb, Andrea; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2017 | Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt | Koch, Carmen; Hüsser, Angelica; Mueller, Max |
2016 | Making the strange familiar : reflexivity and language awareness in the EMI classroom | Suter Reich, Virginia; Müller, Andrea |
2015 | Educational genres in Eastern Europe : a comparison of the genres in the humanities departments of three countries | Bekar, Mira; Doroholschi, Claudia I.; Kruse, Otto; Yakhontova, Tatyana |
2015 | Corpus-supported academic writing : how can technology help? | Chitez, Madalina; Rapp, Christian; Kruse, Otto |
2013 | Perspectives on academic writing in european higher education : genres, practices, and competences | Kruse, Otto |
2012 | Contrastive genre mapping in academic contexts: an intercultural approach | Kruse, Otto; Chitez, Madalina |
2012 | Wissenschaftliches Schreiben mehrsprachig unterrichten : was ist möglich, was ist nötig? | Kruse, Otto |
2011 | „Es wird reformiert, und keiner weiss es“ : Pädagogische Hochschulen im Spiegel der Medien | Stücheli-Herlach, Peter; Urbahn, Katharina; Hüsser, Angelica |
2010 | Old and new literacies : literale Praktiken in wissenschaftlichen Kontexten | Kruse, Otto |