Search


Results 1-9 of 9 (Search time: 0.016 seconds).
  • previous
  • 1
  • next
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
30-Jun-2021Smart Start und Smart Toddlersvon Wyl, Agnes
Mar-2021Smartphones können die frühe Eltern-Kind-Interaktion störenvon Wyl, Agnes; Braune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; Pehlke-Milde, Jessica
2021Die Anwendung des VIA-IS in der öffentlichen Berufs-, Studien- und LaufbahnberatungBorner, Susanna; Marmet, Kathrin; Zimmermann, Jeanine
2021Theoriegeleitetes Erfragen der Übergangsbereitschaft von Jugendlichen im Erstgespräch der Berufsberatung : eine qualitative Untersuchung zur Überprüfung eines entwickelten Frageleitfadens mit dem Ziel, die Übergangsbereitschaft von Jugendlichen zu erfragen und Erkenntnisse für den Berufswahlprozess und die Berufsberatung abzuleitenEllenberger, Sarah; Valicek Glarner, Anna; Hertig, Simone
2021Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-BerufsberatungSpiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa
2021Age-related development of self-regulation : evidence on stability and change in action orientationBettschart, Martin; Wolf, Benjamin M.; Herrmann, Marcel; Brandstätter, Veronika
13-Jul-2020Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescentsWade-Bohleber, Laura Maria; Duss, Carmen; Crameri, Aureliano; von Wyl, Agnes
2020Development and validation of the ‘Lebender emoticon PANAVA’ scale (LE-PANAVA) for digitally measuring positive and negative activation, and valence via emoticonsSchreiber, Marc; Jenny, Gregor J.
2020A qualitative study of a mindfulness-based intervention in educational contexts in Chile : an approach based on adolescents’ voicesLanger, Álvaro I.; Medeiros, Sebastián; Valdés-Sánchez, Nelson; Brito, Rodrigo; Steinebach, Christoph, et al