Search


Results 1-15 of 23 (Search time: 0.024 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
11-Jul-2022The impact of baseline mindfulness scores on mindfulness-based intervention outcomes : toward personalized mental health interventionsVergara, Rodrigo C.; Baquedano, Constanza; Lorca-Ponce, Enrique; Steinebach, Christoph; Langer, Álvaro I.
Jun-2022Kindergartenkinder am Smartphone und Tablet : Zusammenhänge mit der sozial-emotionalen Entwicklung und Verhaltensproblemen – eine Scoping Reviewvon Wyl, Agnes; Schneebeli, Larissa; Hubacher, Rahel; Braune-Krickau, Katrin
18-Mar-2022Character strengths and fluid intelligenceKretzschmar, André; Wagner, Lisa; Gander, Fabian; Hofmann, Jennifer; Proyer, René T., et al
2022Bedeutung von Intelligenz und Persönlichkeitsmerkmalen von Bewerberinnen und Bewerbern in der Personalauswahl : eine Gegenüberstellung von Theorie und PraxisKunz, Nicola; Huschek, Jonas
2021Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-BerufsberatungSpiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa
2021Age-related development of self-regulation : evidence on stability and change in action orientationBettschart, Martin; Wolf, Benjamin M.; Herrmann, Marcel; Brandstätter, Veronika
2021Die Anwendung des VIA-IS in der öffentlichen Berufs-, Studien- und LaufbahnberatungBorner, Susanna; Marmet, Kathrin; Zimmermann, Jeanine
2021Theoriegeleitetes Erfragen der Übergangsbereitschaft von Jugendlichen im Erstgespräch der Berufsberatung : eine qualitative Untersuchung zur Überprüfung eines entwickelten Frageleitfadens mit dem Ziel, die Übergangsbereitschaft von Jugendlichen zu erfragen und Erkenntnisse für den Berufswahlprozess und die Berufsberatung abzuleitenEllenberger, Sarah; Valicek Glarner, Anna; Hertig, Simone
13-Jul-2020Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescentsWade-Bohleber, Laura Maria; Duss, Carmen; Crameri, Aureliano; von Wyl, Agnes
2020Development and validation of the ‘Lebender emoticon PANAVA’ scale (LE-PANAVA) for digitally measuring positive and negative activation, and valence via emoticonsSchreiber, Marc; Jenny, Gregor J.
2020A qualitative study of a mindfulness-based intervention in educational contexts in Chile : an approach based on adolescents’ voicesLanger, Álvaro I.; Medeiros, Sebastián; Valdés-Sánchez, Nelson; Brito, Rodrigo; Steinebach, Christoph, et al
Oct-2017Establishing the substantive interpretation of the GFP by considering evidence from research on personality disorders and animal personalityHengartner, Michael Pascal; van der Linden, Dimitri; Dunkel, Curtis S.
2017Distinct profiles of reactive and proactive aggression in adolescents : associations with cognitive and affective empathyEuler, Felix; Steinlin, Célia; Stadler, Christina
Jun-2016Relationship between personality and psychopathology in a longitudinal community study : a test of the predisposition modelHengartner, Michael Pascal; Ajdacic-Gross, Vladeta; Wyss, Christine; Angst, Jules; Rössler, Wulf
2016Zielgerichtete, erfolgreiche Förderung der Berufswahlbereitschaft von Jugendlichen beim Übergang I : eine qualitative Untersuchung der BIZ-Angebote "Klasseninputs" des BIZ Oerlikon und der "Angebote zur Berufswahl im Schulhaus" der ask! auf deren Nutzen, Schwierigkeiten und Entwicklungsfelder für die beteiligten Akteure mit dem Fokus auf die Entwicklung der Berufswahlbereitschaft der JugendlichenEllenberger, Sarah; Portmann, Claudia; Häsler, Andrea
Results 1-15 of 23 (Search time: 0.024 seconds).