Issue Date | Title | Involved Person(s) |
1-Feb-2021 | Die Psychologie von Fake Facts | Waller, Gregor |
Feb-2021 | Online-Assessments : Herausforderungen und Chancen | Goedertier, Maja; Schmücker, Janine |
7-Jan-2021 | Mental health of Italian adults during COVID‐19 pandemic | Amendola, Simone; Spensieri, Valentina; Hengartner, Michael Pascal; Cerutti, Rita |
2021 | Berufs-, Studien- und Laufbahnberatung (BSLB) als Tanz auf drei Bühnen : Beruf, Laufbahn und Berufung : ein Blick zurück und nach vorne | Schreiber, Marc |
2021 | Weiterbildungsmanagement in der Praxis : Psychologie des Lernens | Blum, Urs; Gabathuler, Jürg; Bajus, Sandra |
2021 | Estimates of the minimal important difference to evaluate the clinical significance of antidepressants in the acute treatment of moderate-to-severe depression | Hengartner, Michael Pascal; Plöderl, Martin |
2021 | Einblick in die Forschungsprojekte «Kids' digital lives in COVID-19 times (KiDiCoTi)» und «JAMESfocus - Hassrede im Internet» : Gastvorlesung an der Pädagogischen Hochschule Schwyz, Goldau, 26. Oktober 2021 | Suter, Lilian |
2021 | Welchen Stellenwert hat das Messen von Daten in der Schulpsychologie? | von Arx, Christine; Schwarz, Beate |
2021 | Strategility - a challenging alliance | Pichel, Kerstin; Müller, Andrea |
2021 | Risikofaktor Mensch – ein Augenschein von innen | Hardegger, Simon Carl; Boss, Patrick |
2021 | Leben heißt lernen : Nutzen von informellen Lernprozessen | Blum, Urs |
2021 | Das eigene Bindungstrauma überwinden | Braune-Krickau, Katrin; von Wyl, Agnes |
2021 | Suicide risk with selective serotonin reuptake inhibitors and other new-generation antidepressants in adults: a systematic review and meta-analysis of observational studies | Hengartner, Michael Pascal; Amendola, Simone; Kaminski, Jakob A.; Kindler, Simone; Bschor, Tom, et al |
2021 | Digital feedback : the use of eye-tracking and digital data in the context of team training | Burtscher, Michael Josef; Ryffel, Chiara; Jordi Ritz, Eva-Maria |
2021 | Developing a manual for identifying interventions in psychotherapy to measure treatment adherence in research | Schulthess, Peter; Crameri, Aureliano; Koemeda-Lutz, Margit; Tschuschke, Volker; von Wyl, Agnes |