Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Is implicit communication quantifiable? : a corpus-based analysis of British and Italian political tweets | Garassino, Davide; Brocca, Nicola; Masia, Viviana |
2022 | Murphy’s Law : kommunikative Schnittstellen | Kleinberger, Ulla |
2022 | Recalibrating research on translation and interpreting to explore communicative ecologies in organizations | Massey, Gary |
2022 | Translation literacy in additional language learning : closing the conceptual divide between translation and language education | Massey, Gary |
2022 | Inklusiv schreiben und sprechen an der Schnittstelle von Denkstil und Wissenschaftskommunikation | Hohenstein, Christiane |
1-Jan-2022 | Extraction of transforming sequences and sentence histories from writing process data : a first step towards linguistic modeling of writing | Mahlow, Cerstin; Ulasik, Malgorzata Anna; Tuggener, Don |
2022 | Einleitung zu Verständigungshandeln komparativ : strukturelle Merkmale literarischer und wissenschaftlicher Kommunikation | Hornung, Antonie; Hohenstein, Christiane |
2022 | Einleitung | Dreesen, Philipp; Meier-Vieracker, Simon |
2022 | Besser Lesen am Bildschirm? : Nutzerbeobachtung mittels Eyetracking und Interviews geben Einblicke in das Online-Lesen | Fuhrmann, Birgit; Schuler, Martin |
2022 | Praktyczna lingwistyka dyskursu : transdyscyplinarny projekt badawczy do korpusowych analiz komunikacji w sferze publicznej | Dreesen, Philipp; Stücheli-Herlach, Peter |
2022 | „Ich ha das Buech glost“ : Literacy und Literacies | Kleinberger, Ulla |
20-Dec-2021 | Rethinking the frequency code : a meta-analytic review of the role of acoustic body size in communicative phenomena | Winter, Bodo; Oh, Grace Eunhae; Hübscher, Iris; Idemaru, Kaori; Brown, Lucien, et al |
13-Dec-2021 | Machine translation literacy : a panorama of practices at Swiss universities and implications for language teaching | Delorme Benites, Alice; Cotelli Kureth, Sara; Lehr, Caroline; Steele, Elizabeth |
12-Dec-2021 | Education as loosely coupled system of technology and pedagogy | Mahlow, Cerstin; Hediger, Andreas |
9-Dec-2021 | Nachruf auf Michael Schanne : Wissenschafts-, Risiko-und Gesundheitskommunikation als zentrale Forschungsfelder | Bonfadelli, Heinz; Meier, Werner A.; Wyss, Vinzenz |