Publikationen Angewandte Linguistik : [2471]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by submit date, descending): 1 to 20 of 2471
Issue DateTitleInvolved Person(s)
25-Mar-2021Schulkommunikation im digitalen WandelSchneider Stingelin, Colette; Grundisch, Julia; Rosenberger Staub, Nicole; Koch, Carmen; Hüsser, Angelica
25-Mar-2021Stereotype Darstellung von ReligionsgemeinschaftenKoch, Carmen; Wyss, Vinzenz; Hüsser, Angelica; Saner, Mirco
28-Oct-2021Befunde zur Religionsberichterstattung in der SchweizKoch, Carmen
2021Mit digitaler Kultur zur verbindlichen Freiwilligenkommunikation : wie Strukturbedingungen Inklusion in der Freiwilligenarbeit fördern könnenKoch, Carmen; Klopfenstein Frei, Nadine
2021Satirical Literacy als Voraussetzung für die Decodierung von journalistischer SatireKeel, Guido
30-Jun-2021Journalistic roles and journalistic performance : findings from a Swiss research projectKeel, Guido; Dingerkus, Filip; Wyss, Vinzenz
2021Classroom learning of English L2 requests : input and interactional opportunities in French secondary schoolsSiddiqa, Aisha; Whyte, Shona
2021Wie es um die Schreibkompetenzen Berufslernender stehtHoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin
Jul-2021Intratypological differences in motion event descriptions : information packaging and information density in L1 and L2 acquisitionMadlener-Charpentier, Karin
Jan-2021Zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : implizite & explizite Optionen eines kommunikativen GrammatikunterrichtsMadlener-Charpentier, Karin
Dec-2021Usage-based focus on form : structured input for chunking, pattern recognition, and pattern generalizationMadlener-Charpentier, Karin
Apr-2020Descrittori supplementari : competenze nella lingua dei segniKeller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei
Apr-2020Le scale dei descrittori esemplificativi del QCER : le competenze nella lingua dei segniKeller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei
Dec-2021Descripteurs supplémentaires : compétences spécifiques aux langues des signesKeller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei
Dec-2021Échelles de descripteurs du CECR : compétences spécifiques aux langues des signesKeller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei
2021Laien-Fachwortgebrauch für die Aufklärung nutzen : das Projekt eines digitalen Varianten-FachwörterbuchsDe Nardi, Gianni; Matic, Igor; Steiner, Felix
2021Developing shared languages : the fundamentals of mutual learning and problem solving in transdisciplinary collaborationWhitehouse, Marlies; Rahm, Henrik; Wozniak, Séverine; Breunig, Steven; De Nardi, Gianni, et al
2021Analysing and optimising Informed Consent in cooperation with ethics committees and medical researchersMatic, Igor; De Nardi, Gianni; Steiner, Felix
2021Situated translators : cognitive load and the role of emotionsHunziker Heeb, Andrea; Lehr, Caroline; Ehrensberger-Dow, Maureen
2021Improving the emotional intelligence of translators : a roadmap for an experimental training interventionHubscher-Davidson, Séverine; Lehr, Caroline
Collection's Items (Sorted by submit date, descending): 1 to 20 of 2471

Recent Submissions

Schulkommunikation im digitalen Wandel

Stereotype Darstellung von Religionsgemeinschaften

Befunde zur Religionsberichterstattung in der Schweiz

Mit digitaler Kultur zur verbindlichen Freiwilligenkommunikation : wie Strukturbedingungen Inklusion in der Freiwilligenarbeit fördern können

Satirical Literacy als Voraussetzung für die Decodierung von journalistischer Satire

Journalistic roles and journalistic performance : findings from a Swiss research project

Classroom learning of English L2 requests : input and interactional opportunities in French secondary schools

Wie es um die Schreibkompetenzen Berufslernender steht

Intratypological differences in motion event descriptions : information packaging and information density in L1 and L2 acquisition

Zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : implizite & explizite Optionen eines kommunikativen Grammatikunterrichts