Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2021 | Data visualisations : newsroom trends and everyday engagements | Kennedy, Helen; Engebretsen, Martin; Hill, Rosemary L.; Kirk, Andy; Weber, Wibke |
2021 | Developing shared languages : the fundamentals of mutual learning and problem solving in transdisciplinary collaboration | Whitehouse, Marlies; Rahm, Henrik; Wozniak, Séverine |
2021 | Anmerkung zur Praxis der ‚legistischen Post-produktion‘ im Unionsrecht : sprachideologische Reflexion der Entstehung des Wortlautes und seiner Auslegung in der Mehrsprachigkeit | Dreesen, Philipp; Hoffmann, Lars |
2021 | Exploration zu deutschen und italienischen Akteursrollen in Covid-19-Diskursen : methodologische Überlegungen und praktische Schlussfolgerungen zur Vergleichenden Diskurslinguistik | Rocco, Goranka; Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia |
2021 | The impact of information and prosodic structure on the phonetic implementation of vowel length in Ligurian | Garassino, Davide; Filipponio, Lorenzo |
2021 | Narrative performance and sociopragmatic abilities in preschool children are linked to multimodal imitation skills | Castillo, Eva; Pronina, Mariia; Hübscher, Iris; Prieto, Pilar |
2021 | Proceedings of the 3rd Swiss conference on barrier-free communication (BfC 2020) | Jekat, Susanne Johanna; Puhl, Steffen; Carrer, Luisa; Lintner, Alexa |
2021 | Transitioning from interdisciplinarity to transdisciplinarity in applied translation studies : towards transdisciplinary action research in translators’ workplaces | Massey, Gary |
2021 | Exploring and analyzing linguistic environments | Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia |
2021 | Wie es um die Schreibkompetenzen Berufslernender steht | Hoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin |
2021 | Rezension: Katharina Jacob, Klaus-Peter Konerding & Wolf-Andreas Liebert (Hg.). 2020. Sprache und Empathie. Beiträge zur Grundlegung eines linguistischen Forschungsprogramms (Sprache und Wissen 42). Berlin, Boston: De Gruyter. 631 S. | Dreesen, Philipp |
2021 | Classroom learning of English L2 requests : input and interactional opportunities in French secondary schools | Siddiqa, Aisha; Whyte, Shona |
2021 | Translating into Easy Italian : an analysis of health-related texts and their impact on comprehension by people with intellectual disabilities | Jekat, Susanne Johanna; Carrer, Luisa |
2021 | Learning to bridge the divide : integrating teacher and organizational development in translator education | Massey, Gary |
2021 | Genus-Sexus-Inkongruenz in der Bezeichnungspraxis : Überlegungen zur Kategorie BACKFISCH | Stocker, Christa |