Browsing by Subject (DDC) 155: Differentielle Psychologie und Entwicklungspsychologie

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 218 to 237 of 249 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2017The evolutionary life history model of externalizing personality : bridging human and animal personality science to connect ultimate and proximate mechanisms underlying aggressive dominance, hostility, and impulsive sensation seekingHengartner, Michael Pascal
16-Jun-2016The experience of the life partners during complications and hospitalisations of patients with lung transplantation : anxiety as a constant companion of everyday lifeOmerovic, Maisa; Burkhalter, Hanna; Horvath, Eva; Händler-Schuster, Daniela
11-Jul-2022The impact of baseline mindfulness scores on mindfulness-based intervention outcomes : toward personalized mental health interventionsVergara, Rodrigo C.; Baquedano, Constanza; Lorca-Ponce, Enrique; Steinebach, Christoph; Langer, Álvaro I.
2016The influence of personality on violent victimization : a study on police officersEllrich, Karoline; Baier, Dirk
2004The influence of prenatal triadic capacities on early mother-father-infant interaction patternsvon Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai; Perren, Sonja; Bürgin, Dieter
2014The joint structure of normal and pathological personality : further evidence for a dimensional modelHengartner, Michael Pascal; Ajdacic-Gross, Vladeta; Rodgers, Stephanie; Müller, Mario; Rössler, Wulf
2005The motivational and instantaneous behavior effects of contexts : steps towards a theory of goal-directed behaviorScheuthle, Hannah; Carabias-Hütter, Vicente; Kaiser, Florian G.
Dec-2014The role of psychopathological and personality covariates in orgasmic difficulties : a prospective longitudinal evaluation in a cohort of women from age 30 to 50Leeners, Brigitte; Hengartner, Michael Pascal; Rössler, Wulf; Ajdacic-Gross, Vladeta; Angst, Jules
2009The specificity and the development of social-emotional competence in a multi-ethnic-classroomPetrowski, Katja; Herold, Ulf; Joraschky, Peter; von Wyl, Agnes; Cierpka, Manfred
2021Theoriegeleitetes Erfragen der Übergangsbereitschaft von Jugendlichen im Erstgespräch der Berufsberatung : eine qualitative Untersuchung zur Überprüfung eines entwickelten Frageleitfadens mit dem Ziel, die Übergangsbereitschaft von Jugendlichen zu erfragen und Erkenntnisse für den Berufswahlprozess und die Berufsberatung abzuleitenEllenberger, Sarah; Valicek Glarner, Anna; Hertig, Simone
1997Die Therapeut-Familien Beziehung im Prozess der Frühförderung : die Sicht der MütterSteinebach, Christoph; Bengel, Jürgen; Paneff, Judith
Sep-1997Die Therapeut-Familien Beziehung im Prozess der Frühförderung : die Sicht der MütterSteinebach, Christoph; Bengel, Jürgen; Paneff, Judith
2017Traits across the personality hierarchy differentially relate to positive and negative affect : evidence for the predictive validity of empirically derived meta-traitsHengartner, Michael Pascal; Graf, Markus; Schreiber, Marc
2021Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-BerufsberatungSpiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa
2015Überblick: Grundbedürfnisse bei Kindern, Jugendlichen und FamilieSchär Gmelch, Marcel; Steinebach, Christoph
2018Übergang ins JugendalterSchwarz, Beate
2009Veränderte Bedingungen des Medienhandelns in der Entwicklung von Kindern und JugendlichenSüss, Daniel; Wieler, Petra
Apr-2013Visually detected NREM Stage 2 sleep spindles in kindergarten children are associated with current and future emotional and behavioral characteristicsMikoteit, Thorsten; Brand, Serge; Beck, Johannes; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes, et al
2012Visually detected NREM Stage 2 sleep spindles in kindergarten children are associated with stress challenge and coping strategiesMikoteit, Torsten; Brand, Serge; Beck, Johannes; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes, et al
17-Jun-2023Vom Sinn und Unsinn der elterlichen Smartphone-NutzungGemperle, Michael