Title: Status und Trends im Kultursponsoring
Authors : Labaronne, Leticia
Published in : KM : Das Magazin von Kulturmanagement Network
Volume(Issue) : 77
Pages : 10
Pages to: 13
Publisher / Ed. Institution : KM Kulturmanagement Network
Issue Date: 2013
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Kulturförderung; Sponsoring; Kultursponsoring
Subject (DDC) : 306: Culture
Abstract: Mit der Studie „Sponsor Visions Schweiz 2012“ erheben die ZHAW School of Management and Law und der Fachverband für Sponsoring (FASPO) erstmals für die Deutschschweiz relevante Daten im Sponsoringmarkt (Sport, Kultur, Medien sowie Corporate Social Responsibility). Der Studienteil zu Kultursponsoring lehnt sich in gewissen Fragen an die Untersuchung des Kulturkreises der deutschen Wirtschaft im BDI e.V. zur unternehmerischen Kulturförderung an. Dies erlaubt interessante Vergleiche. Die Studie verbessert den Informationsstand des kulturellen Engagements von Unternehmen in der Schweiz, insbesondere im Hinblick auf Motivation, Ziele, Umfang, Sponsoringbereiche und -formen, Auswahlkriterien, Erfolgskontrolle und Zusammenarbeit mit Kulturorganisationen.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Arts Management (ZKM)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
ISSN: 1610-2371
1863-9666
URI: https://www.kulturmanagement.net/dlf/94615c5384cbc3cef9f4df74c1383595,1.pdf
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9813
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.