Title: Ein "Nespresso"-Modell fürs Auto?
Authors : Krauskopf, Patrick
Kaufmann, Oliver
Published in : Auto inside
Publisher / Ed. Institution : Auto Gewerbe Verband Schweiz
Issue Date: 1-Jun-2014
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subject (DDC) : 330: Economics
Abstract: Produkte, die Konsumenten traditionell über unabhängige Wiederverkäufer beziehen, werden zunehmend vom Hersteller über ein eigenes Vertriebsnetz verkauft. Dieses Geschäftsmodell wird bekanntlich von Nespresso, aber auch von einzelnen Herstellern aus dem Luxussegment betrieben. Jetzt scheinen die grössten Kfz-Importeure der Schweiz das Modell für sich entdeckt zu haben. Was passiert mit dem Wettbewerb? Werden unabhängige Garagisten überflüssig?
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Competition and Commercial Law (ZWH)
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9801
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.