Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Ein "Nespresso"-Modell fürs Auto?
Authors: Krauskopf, Patrick
Kaufmann, Oliver
Published in: Autoinside
Issue Date: 1-Jun-2014
Publisher / Ed. Institution: Auto Gewerbe Verband Schweiz
Language: German
Subject (DDC): 330: Economics
Abstract: Produkte, die Konsumenten traditionell über unabhängige Wiederverkäufer beziehen, werden zunehmend vom Hersteller über ein eigenes Vertriebsnetz verkauft. Dieses Geschäftsmodell wird bekanntlich von Nespresso, aber auch von einzelnen Herstellern aus dem Luxussegment betrieben. Jetzt scheinen die grössten Kfz-Importeure der Schweiz das Modell für sich entdeckt zu haben. Was passiert mit dem Wettbewerb? Werden unabhängige Garagisten überflüssig?
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9801
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Regulation and Competition (IRW)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Krauskopf, P., & Kaufmann, O. (2014). Ein “Nespresso”-Modell fürs Auto? Autoinside.
Krauskopf, P. and Kaufmann, O. (2014) ‘Ein ‘Nespresso’-Modell fürs Auto?’, Autoinside [Preprint].
P. Krauskopf and O. Kaufmann, “Ein “Nespresso”-Modell fürs Auto?,” Autoinside, Jun. 2014.
KRAUSKOPF, Patrick und Oliver KAUFMANN, 2014. Ein „Nespresso“-Modell fürs Auto? Autoinside. 1 Juni 2014
Krauskopf, Patrick, and Oliver Kaufmann. 2014. “Ein “Nespresso”-Modell fürs Auto?” Autoinside, June.
Krauskopf, Patrick, and Oliver Kaufmann. “Ein “Nespresso”-Modell fürs Auto?” Autoinside, June 2014.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.