Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Auf dem Weg zu Service Centricity
Authors: Coenen, Christian
DOI: 10.1007/s11621-011-0007-3
Published in: Marketing Review St. Gallen
Volume(Issue): 28
Issue: 1
Page(s): 41
Pages to: 47
Issue Date: 2011
Publisher / Ed. Institution: Thexis
Publisher / Ed. Institution: Wiesbaden
ISSN: 1865-6544
1865-7516
Language: German
Subjects: Services management; IFM; Kundenorientierung
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
658.8: Marketing management
Abstract: Die vielfach geforderte Dienstleistungsorientierung lässt sich nicht an Dienstleister im Kundenkontakt delegieren. Zur Schaffung einer ganzheitlichen Service Centricity im Unternehmen bedarf es daher eines hierarchieübergreifenden Handlungsansatzes. Denn erst wenn alle involvierten Unternehmensebenen (Dienstleister, Vorgesetzte und Leitung) sich ihrer Rolle bei der Umsetzung der Serviceorientierung bewusst sind und entsprechend handeln, erfahren die Kunden ein auf ihr Bedürfnis ausgerichtetes Dienstleistungserlebnis.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/3514
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Life Sciences and Facility Management
Organisational Unit: Institute of Facility Management (IFM)
Appears in collections:Publikationen Life Sciences und Facility Management

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Coenen, C. (2011). Auf dem Weg zu Service Centricity. Marketing Review St. Gallen, 28(1), 41–47. https://doi.org/10.1007/s11621-011-0007-3
Coenen, C. (2011) ‘Auf dem Weg zu Service Centricity’, Marketing Review St. Gallen, 28(1), pp. 41–47. Available at: https://doi.org/10.1007/s11621-011-0007-3.
C. Coenen, “Auf dem Weg zu Service Centricity,” Marketing Review St. Gallen, vol. 28, no. 1, pp. 41–47, 2011, doi: 10.1007/s11621-011-0007-3.
COENEN, Christian, 2011. Auf dem Weg zu Service Centricity. Marketing Review St. Gallen. 2011. Bd. 28, Nr. 1, S. 41–47. DOI 10.1007/s11621-011-0007-3
Coenen, Christian. 2011. “Auf dem Weg zu Service Centricity.” Marketing Review St. Gallen 28 (1): 41–47. https://doi.org/10.1007/s11621-011-0007-3.
Coenen, Christian. “Auf dem Weg zu Service Centricity.” Marketing Review St. Gallen, vol. 28, no. 1, 2011, pp. 41–47, https://doi.org/10.1007/s11621-011-0007-3.


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