Issue Date | Title | Involved Person(s) |
5-Jul-2023 | Teachers’ perceptions of barriers and facilitators to peer play between children with autism spectrum disorder and typically developing peers in early childhood education : a research circle study in Austria | Linimayr, Johanna; Lindahl-Jacobsen, Line; Farias, Lisette |
2023 | Wie kann die Weiterbildung «Kita-MOVE» erfolgreich in der Praxis umgesetzt werden? : eine Analyse der Weiterbildung «Kita-MOVE» anhand eines Fokusgruppengesprächs mit Fachpersonen | Volkmer, Nadine; Bürge, Noah |
2022 | Interprofessional educators' competencies, assessment, and training - IPEcat : protocol of a global consensus study | Paignon, Adeline; Schwärzler, Patricia; Kerry-Krause, Matthew J.; Stamm, David; Bianchi, Monica, et al |
29-Aug-2021 | The evaluation of an interprofessional education program for Advanced Practice Nurses in Switzerland | Waldboth, Veronika; Schuler, Christina; Mc Crosky, Stephen; Mezger, Mirjam; Domeisen Benedetti, Franzisca, et al |
15-Jun-2021 | Case vignettes for simulated patients based on real patient experiences in the context of OSCE examinations : workshop experiences from interprofessional education | Glässel, Andrea; Zumstein, Peter; Scherer, Theresa; Feusi, Emanuel; Biller-Andorno, Nikola |
12-Apr-2021 | Futures of education : learning to become : how should what we learn, how we learn, and where we learn change in the future? | Arvanitis, Eugenia; Bauer, Michelle; Covarrugias Vengas, Barbara; Crameri, Amanda; D’Amato, Gianni, et al |
2020 | „Das Management muss das Bildungskonzept unterstützen“ : die Umsetzung der Lern- und Arbeitsgemeinschaft in Akutspitälern in der Deutschschweiz – Konzepte und Erfahrungen | Key, Michaela; Boiteux, Nicole; Geser, Daniela; Küng, Rosmarie; Schieber, Irmgard, et al |