Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Not specified
Title: Digitales Wohlbefinden
Authors: Süss, Daniel
Skirgaila, Patricia
et. al: No
Published in: Schüler : Wissen für Lehrer
Volume(Issue): 2023
Page(s): 24
Pages to: 26
Issue Date: 2023
Publisher / Ed. Institution: Friedrich
ISSN: 0949-2852
Language: German
Subjects: Digitales Wohlbefinden; Jugend; Schule; Digitalisierung
Subject (DDC): 302.23: Media
305: Groups (age, origine, gender, income)
Abstract: Jugendliche schätzen es, sich – per Smartphone – in digitalen Umgebungen auszutauschen und zu erproben. Eine Studie zeigt Strategien, mit denen einige die ständige Erreichbarkeit und Dauerpräsenz sozialer Medien abfedern und analoge wie digitale Erfahrungen verknüpfen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/28984
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Applied Psychology
Organisational Unit: Psychological Institute (PI)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Psychologie

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Süss, D., & Skirgaila, P. (2023). Digitales Wohlbefinden. Schüler : Wissen für Lehrer, 2023, 24–26.
Süss, D. and Skirgaila, P. (2023) ‘Digitales Wohlbefinden’, Schüler : Wissen für Lehrer, 2023, pp. 24–26.
D. Süss and P. Skirgaila, “Digitales Wohlbefinden,” Schüler : Wissen für Lehrer, vol. 2023, pp. 24–26, 2023.
SÜSS, Daniel und Patricia SKIRGAILA, 2023. Digitales Wohlbefinden. Schüler : Wissen für Lehrer. 2023. Bd. 2023, S. 24–26
Süss, Daniel, and Patricia Skirgaila. 2023. “Digitales Wohlbefinden.” Schüler : Wissen für Lehrer 2023: 24–26.
Süss, Daniel, and Patricia Skirgaila. “Digitales Wohlbefinden.” Schüler : Wissen für Lehrer, vol. 2023, 2023, pp. 24–26.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.