Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-4100
Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?
Authors: Winkler, Oliver
Fernando, Daniela
DOI: 10.21256/zhaw-4100
Published in: Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication
Editors of the parent work: Kleinberger, Ulla
Perrin, Daniel
Volume(Issue): Zusatzbeitrag Teil A I
Page(s): 1
Pages to: 8
Issue Date: Jun-2017
Series: De Gruyter Collection
Series volume: 1
Publisher / Ed. Institution: De Gruyter
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-11-049660-4
Language: German
Subjects: Mehrsprachigkeit; Kommunikationskompetenz; Ingenieurstudium
Subject (DDC): 418.0071: Language teaching
620: Engineering
Abstract: Der Artikel stellt den Ansatz eines sprachübergreifenden und szenariobasierten Kommunikationsunterrichts an der School of Engineering vor. Ausgehend von gesellschaftlichen und hochschulstrategischen Überlegungen werden die für den Unterrichtsansatz zentralen Elemente der Mehrsprachigkeit, des szenariobasierten Lernens und der Digitalisierung diskutiert. Darauf aufbauend wird die Durchführung und Auswertung eines Pilotversuchs zum sprachübergreifenden und szeanriobasierten Unterricht im Studiengang Wirtschaftsingenieurwesen erläutert.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2624
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported
Departement: Applied Linguistics
School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Applied Media Studies (IAM)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_Fernando_Winkler_Kommunikationsunterricht_im_Ingenieurstudium_Teil_A_I.pdf87.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Winkler, O., & Fernando, D. (2017). Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis? In U. Kleinberger & D. Perrin (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication: Vol. Zusatzbeitrag Teil A I (pp. 1–8). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4100
Winkler, O. and Fernando, D. (2017) ‘Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?’, in U. Kleinberger and D. Perrin (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 1–8. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.
O. Winkler and D. Fernando, “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, vol. Zusatzbeitrag Teil A I, U. Kleinberger and D. Perrin, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 1–8. doi: 10.21256/zhaw-4100.
WINKLER, Oliver und Daniela FERNANDO, 2017. Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis? In: Ulla KLEINBERGER und Daniel PERRIN (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 1–8. ISBN 978-3-11-049660-4
Winkler, Oliver, and Daniela Fernando. 2017. “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Ulla Kleinberger and Daniel Perrin, Zusatzbeitrag Teil A I:1–8. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.
Winkler, Oliver, and Daniela Fernando. “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Ulla Kleinberger and Daniel Perrin, vol. Zusatzbeitrag Teil A I, De Gruyter, 2017, pp. 1–8, https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.