Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Wie schaffen Unternehmen Wert für den Kunden?
Authors: Vogt, Helen
Published in: Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben
Editors of the parent work: Lucco, Andreas
Rüeger, Brian
Fuchs, Rainer
Ergenzinger, Rudolf
Thommen, Jean-Paul
Pages: 79
Pages to: 98
Issue Date: 2017
Publisher / Ed. Institution: Versus
Publisher / Ed. Institution: Zürich
ISBN: 978-3-03909-346-5
Language: German
Subjects: Customer journey; Innovationsmanagement; Stage-Gate-Prozess; Wettbewerbsvorteil
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Das zentrale Ziel von Unternehmen ist es, Marktanteile, Umsatz und Gewinn zu steigern und damit den Unternehmenswert zu vergrössern. Doch mit welchen Ansätzen schaffen es Unternehmen, diese Ziele zu erreichen? In Kapitel 4 und 5 wollen wir dieser Frage anhand des sogenannten Aufgabenorientierten Ansatzes des Marketings vom Tomczak, Reinecke und Mühlmeier (Tomczak, Reinecke & Mühlmeier, 2007) nachgehen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17162
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

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