Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3413
Publication type: Conference paper
Type of review: Peer review (abstract)
Title: Didaktische Herausforderungen bei der Erstellung eines frei verfügbaren Onlinekurses
Authors: Mariani, Ennio
Jaisli, Isabel
DOI: 10.21256/zhaw-3413
Proceedings: Innovation und Nachhaltigkeit – (k)ein Gegensatz?
Editors of the parent work: Lucke, Ulrike
Strickroth, Sven
Pages: 29
Pages to: 40
Conference details: E- Learning Symposium 2018, Potsdam, Deutschland, 26. November 2018
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution: Universitätsverlag Potsdam
Publisher / Ed. Institution: Potsdam
Language: German
Subjects: E-Learning; Didaktik; Lernmotivation; ARCS Modell; Open learning
Subject (DDC): 371: Schools and their activities
Abstract: Die Veröffentlichung eines global frei verfügbaren Onlinekurses abseits der großen MOOC Plattformen bringt spezielle Herausforderungen mit sich. Neben technischen Herausforderungen sind eine effiziente Wissensvermittlung und die Erhaltung der Lernmotivation zentral. Der folgende Beitrag stellt Techniken zur Steigerung der Lerneffizienz und -motivation anhand des ARCS Modells vor. Er zeigt auf, wie die verschiedenen Techniken in der Entwicklung des Onlinekurses „Designing Sustainable Food Systems“ umgesetzt wurden und inwieweit sie erfolgreich waren.
URI: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:kobv:517-opus4-420711
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14454
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-SA 4.0: Attribution - Share alike 4.0 International
Departement: Life Sciences and Facility Management
Organisational Unit: Institute of Natural Resource Sciences (IUNR)
Appears in Collections:Publikationen Life Sciences und Facility Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elearning_2018.pdf3.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.