Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3413
Title: Didaktische Herausforderungen bei der Erstellung eines frei verfügbaren Onlinekurses
Authors : Mariani, Ennio
Jaisli, Isabel
Published in : Innovation und Nachhaltigkeit – (k)ein Gegensatz?
Pages : 29
Pages to: 40
Conference details: E- Learning Symposium 2018, Potsdam, 26.11.2018
Editors of the parent work: Lucke, Ulrike
Strickroth, Sven
Publisher / Ed. Institution : Universitätsverlag Potsdam
Publisher / Ed. Institution: Potsdam
Issue Date: 2018
License (according to publishing contract) : CC BY-SA 4.0: Attribution - Share alike 4.0 International
Type of review: Not specified
Language : German
Subjects : E-Learning; Didaktik; Lernmotivation; ARCS Modell; Open learning
Subject (DDC) : 371: Schools and their activities
Abstract: Die Veröffentlichung eines global frei verfügbaren Onlinekurses abseits der großen MOOC Plattformen bringt spezielle Herausforderungen mit sich. Neben technischen Herausforderungen sind eine effiziente Wissensvermittlung und die Erhaltung der Lernmotivation zentral. Der folgende Beitrag stellt Techniken zur Steigerung der Lerneffizienz und -motivation anhand des ARCS Modells vor. Er zeigt auf, wie die verschiedenen Techniken in der Entwicklung des Onlinekurses „Designing Sustainable Food Systems“ umgesetzt wurden und inwieweit sie erfolgreich waren.
Departement: Life Sciences and Facility Management
Organisational Unit: Institute of Natural Resource Sciences (IUNR)
Publication type: Conference Paper
DOI : 10.21256/zhaw-3413
URI: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:kobv:517-opus4-420711
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14454
Appears in Collections:Publikationen Life Sciences und Facility Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elearning_2018.pdf3.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.