Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3444
Publication type: Book
Type of review: Editorial review
Title: Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster
Authors: Brucker-Kley, Elke
Keller, Thomas
Kykalova, Denisa
DOI: 10.21256/zhaw-3444
10.1007/978-3-662-55707-5
Extent: 153
Issue Date: 2018
Edition: 1. Auflage
Publisher / Ed. Institution: Springer
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-662-55706-8
978-3-662-55707-5
Language: German
Subjects: BPM; Business process management; Digitale Transformation; Digitalisierung; Geschäftsprozess; Kunde; Kundennutzen; Modellierung; Prozessmanagement
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Dieses Buch präsentiert die Ergebnisse einer qualitativen und quantitativen Studie, die das Institut für Wirtschaftsinformatik in Kooperation mit dem Institut für Marketingmanagement der ZHAW School of Management and Law 2016 durchgeführt hat. Ziel der Business-Process-Management-Studie, mit der seit 2011 regelmäßig Status quo und Best Practices im deutschsprachigen Raum erhoben werden, war es, die Rolle des Prozessmanagements als Gestaltungshebel der digitalen Transformation zu beleuchten.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13990
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY 4.0: Attribution 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Business Information Technology (IWI)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

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