Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Dec-2019 | Wenn Schulkinder die Hebammen besuchen | Grieder, Sandra; Albert, Katherina; Hailer-Bischoff, Therese |
21-Nov-2019 | EduAReCa : development of a nursing education and counseling program for family caregivers of advanced cancer patients with refractory cachexia : the qualitative part of the study | Domeisen Benedetti, Franzisca; Stängle, Sabrina; Waldboth, Veronika; Büche, D.; Strasser, F.; Fringer, André |
8-Oct-2019 | IPEER : ein Evaluationsrahmen für interprofessionelle Ausbildung und Zusammenarbeit | Huber, Marion; Spiegel-Steinmann, Brigitta; Feusi, Emanuel |
8-Oct-2019 | Vorbereitung der Studierenden auf die interprofessionelle Praxis durch nachhaltige Implementierung interprofessionell gestalteter Lernsettings zur Förderung interprofessioneller Kompetenzen | Spiegel-Steinmann, Brigitta; Feusi, Emanuel; Huber, Marion |
Oct-2019 | Guidance on global interprofessional education and collaborative practice research : discussion paper | Kahlili, H.; Thistlethwaite, J.; El-Awaisi, A.; Pfeifle, A.; Gilbert, J.; Lising, D.; MacMillan, K.; Maxwell, B.; Grymonpre, R.; Rodrigues, F.; Snyman, S.; Xyrichis, A.; Clark, P.; Conradi, N.; Dahlberg, J.; Frost, J.; Green, C.; Jones, M.; Kambey, D.; Kent, F.; Lackie, K.; Langlois, S.; Melloh, Markus; O’Carroll, V.; Pitt, R.; Ward, H. |
27-Sep-2019 | Praktikum gut – alles gut? : Ausbildungsqualität im Praktikum aus Sicht der Studierenden | Laube, Barbara; Caduff, Luciana; Hauser, Iris; Brakemeier, Rainer |
26-Apr-2019 | Experience with interprofessional education in Winterthur | Huber, Marion |
29-Mar-2019 | Kompetenzen zur interprofessionellen Zusammenarbeit | Huber, Marion |
2019 | The patient is the curriculum! : vier Erkenntnisse zur Curriculumsentwicklung - Workshop | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |
2019 | Entwicklung einer interprofessionellen Ausbildungsstation am Universitätsspital Zürich | Ulrich, Gert; Aeberhard, Ruth; Feusi, Emanuel; Kaap-Fröhlich, Sylvia; Panfil, Eva-Maria; Witt, Claudia M. |
2019 | IRT assessment of readiness for interprofessional learning scale (RIPLS) : dimensionality, reliability, and item function | Kerry-Krause, Matthew James |
2019 | Schoolchildren visit midwives | Albert, Katherina; Grieder, Sandra; Hailer-Bischoff, Therese |
Jan-2019 | Context not content shapes the curriculum | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |
2019 | Interprofessional simulation training’s impact on process- and outcome- team efficacy beliefs over time | Kerry-Krause, Matthew J.; Ander, Douglas; Davis, Beth |
2019 | The Patient is the Curriculum! Vier Erkenntnisse zur Curriculumsentwicklung | Ledergerber, Cécile; Feusi, Emanuel |