Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2017 | Zweitsprachendidaktische Konzepte in der Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an Berufsfachschulen | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Weber, Chantal |
2017 | Korpora in der beruflichen Bildung : Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Chitez, Madalina |
2023 | Schreibkompetenz-Profile in der beruflichen Bildung : heterogen, individuell und schwer interpretierbar? | Konstantinidou, Liana; Liste Lamas, Elsa |
Aug-2015 | What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention study | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim |
Jun-2021 | Pragmatics of writing : from the development and teaching to automated assessment of pragmatic competence | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Perrin, Daniel |
2019 | Schreibförderdiagnostik in der beruflichen Bildung – zwischen angewandter Linguistik und Schreibdidaktik | Liste Lamas, Elsa; Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
Sep-2014 | Promoting and assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention study | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto |
2016 | Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an Berufsfachschulen: Prozessorientierte Schreibdidaktik zwischen Deutsch als Muttersprache (DaM) und Deutsch als Zweitsprache (DaZ) | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2-Nov-2018 | Literacy for entrepreneurship: modelling reading and writing skills for entrepreneurship | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Liste Lamas, Elsa; Rickert, Alex; Rodriguez, Brittany |
2016 | Assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention study | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto |