Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2013 | Developing and cultivating expert interpreter competence | Albl-Mikasa, Michaela |
2013 | Beyond single modes and media : writing as an ongoing multimodal text production | Hicks, Troy; Perrin, Daniel |
2013 | Englisch als Unterrichtssprache in Bachelorstudiengängen der ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften: eine Bestandsaufnahme | Studer, Patrick |
2013 | Applying a newswriting research approach to translation | Ehrensberger-Dow, Maureen; Perrin, Daniel |
2013 | Wann beginnt Kritik? : Bedingungen, Möglichkeiten und Ziele einer Kontrastiven Diskurslinguistik als kritisches Verfahren | Dreesen, Philipp |
2013 | Production modes : writing as materializing and stimulating thoughts | Jacobs, Geert; Perrin, Daniel |
2013 | Deutschkompetenzen der fremdsprachigen Bevölkerung des Kantons Zürich : Kooperative Pilotstudie der Fachstelle für Integrationsfragen des Kantons Zürich und des Departements Angewandte Linguistik der ZHAW | Lang, Erika; Tissot, Fabienne |
Mar-2012 | Raus aus dem Elfenbeinturm, rein in die globalisierte Welt : Dolmetschqualität unter veränderten Vorzeichen | Albl-Mikasa, Michaela |
2012 | Contrastive genre mapping in academic contexts: an intercultural approach | Kruse, Otto; Chitez, Madalina |
2012 | Linguistic diversity in cooperative work processes of task-oriented teams | Manchen Spörri, Sylvia; Hohenstein, Christiane |
2012 | Was sind und warum betreiben wir Kulturwissenschaften? | Stücheli-Herlach, Peter; Schiller, Janine; Widmer, Ruedi; Rogger, Basil |
2012 | The weighting of different journalistic competences III : a survey of European journalism students and teachers of journalism schools | Koch, Carmen; Wyss, Vinzenz; Drok, Nico |
2012 | Respect and the 3rd person in a multilingual perspective | Jekat, Susanne Johanna; Hohenstein, Christiane |
2012 | Qualitätsunterschiede in der Übersetzungsrevision : Ein empirischer Vergleich der Qualitätsergebnisse von Selbst- und Fremdrevision | Sonderegger, Sabine |
2012 | Interpreting quality in times of English as a Lingua Franca (ELF) : new variables and requirements | Albl-Mikasa, Michaela |