Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Dec-2023 | Künstliche Intelligenz im DaF/DaZ-Unterricht | Janicka, Monika; Konstantinidou, Liana; Studer, Thomas |
1-Dec-2023 | How youth word of the year initiatives can impact the perception of youth in public discourse | von Beyme, Evelyne |
1-Dec-2023 | Word of the Year in Switzerland | Whitehouse, Marlies; von Beyme, Evelyne |
Dec-2023 | Relevance of ELF speakers’ source speeches : interpreters’ interventions | Albl-Mikasa, Michaela |
Dec-2023 | “I looked it up in DeepL” : machine translation and digital tools in the language classroom | Cotelli Kureth, Sara; Delorme Benites, Alice; Haller, Mara; Noghrechi, Hasti; Steele, Elizabeth |
Dec-2023 | Mensch und Maschine beim Deutschlehren und -lernen : ein zukunftsgerichteter Diskussionsbeitrag | Konstantinidou, Liana; Studer, Thomas |
1-Dec-2023 | Factors influencing young people’s news consumption in Switzerland during normative transitions : a mixed methods study | Klopfenstein Frei, Nadine; Wyss, Valery; Weber, Wibke |
Dec-2023 | Crossing the borders of social class : social mobility as translational experience | Wright, Chantal |
29-Nov-2023 | Konzeption und Umsetzung von interaktiven Lernmedien zum Arbeiten mit Korpora | Mahlow, Cerstin |
26-Nov-2023 | Exploring and comparing SDH subtitling guidelines across Switzerland's multilingual landscape | Kappus, Martin |
21-Nov-2023 | Editorial: The power of images : how they act and how we act with them | Weber, Wibke; Eriksson, Yvonne; Tan, Sabine |
15-Nov-2023 | ChatGPT und Technikkommunikation : neue Wege der Verbindung | Fuhrmann, Birgit; Ziche, Florian |
15-Nov-2023 | Gemeinsam für Barrierefreiheit und Benutzerfreundlichkeit im Web : Erfolgsstrategien & Best Practices | Fuhrmann, Birgit |
14-Nov-2023 | Digital Natives im Fokus : eine News-App gestalten | Fuhrmann, Birgit; Rey, Coline |
13-Nov-2023 | Wörter, die Schule machen? b) Gender : Diskussionsrunde | Hohenstein, Christiane; Carvalho, Barbara; Glauser, Vanessa; Santoro, Giuliana; Winkler, Sara |