Title: Medienerziehung und Videogames : welche Rolle spielen die Spielhäufigkeit der Eltern und der von den Eltern vermutete Einfluss von Videogames auf ihr Kind?
Authors : Suter, Lilian
Published in : medien + erziehung
Volume(Issue) : 60
Issue : 6
Pages : 33
Pages to: 45
Publisher / Ed. Institution : KoPäd, Kommunikation u. Pädagogik e.V
Issue Date: 2016
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: Peer review (Abstract)
Language : German
Subjects : Videogame; Medienerziehung
Subject (DDC) : 302: Social interaction
700: The arts and entertainment
Abstract: Wie hängen die Haltung von Eltern bezüglich Videogames und deren Spielerfahrung zusammen mit ihrer Medienerziehung? Im vorliegenden Artikel wird diese Frage explorativ anhand einer Stichprobe  von Schweizer Eltern (n = 596) untersucht. Je häufiger Eltern selbst Videogames spielen und je positiver sie den Einfluss von Videogames einschätzen, desto häufiger zeigen sie medienerzieherisches Verhalten hinsichtlich Videogames. *********************************** How do parents' attitude towards videogames and their own gaming experience relate to their parental mediation behaviour regarding videogames? This question is explored in this article using a sample of Swiss parents (n = 596). The more often parents play videogames themselves and the more positively they rate the influence of videogames on their child, the more often they also show parental mediation behaviour regarding videogames.
Departement: Angewandte Psychologie
Organisational Unit: Psychological Institute (PI)
Publication type: Article in scientific Journal
ISBN: 978-3-86736-179-8
ISSN: 0176-4918
0341-6860
0723-399X
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/6430
Published as part of the ZHAW project : JAMES-Studie
Appears in Collections:Publikationen Angewandte Psychologie

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.