Issue Date | Title | Involved Person(s) |
May-2022 | Students' perspectives on professional identity formation during an undergraduate program in health promotion and prevention in Switzerland | Biehl, Verena; Wieber, Frank; Abegglen, Denise; Glässel, Andrea |
Apr-2022 | Aus Patientenerfahrungen lernen | Biller-Andorno, Nikola; Glässel, Andrea; Mouton Dorey, Corine; Amstad, Hermann |
2022 | Interprofessional collaboration – a health science term from the perspective of linguistics / Interprofessionalität – ein gesundheitswissenschaftlicher Begriff aus dem Blickwinkel der Linguistik | Meier, Olivia; Kleinberger, Ulla; Gerber-Grote, Andreas |
2022 | Interprofessional collaboration in fall prevention : insights from a qualitative study | Baumann, Isabel; Wieber, Frank; Volken, Thomas; Rüesch, Peter; Glässel, Andrea |
2022 | Soziale Roboter im Schweizer Gesundheitswesen : Einsatzmöglichkeiten, Chancen und Risiken aus der Sicht von potenziellen Anwendergruppen | Kramer, Iris; Zigan, Nicole; Tanner, Alexandra; Schulze, Hartmut; Schubert, Maria |
2022 | Designing inclusive playgrounds in Switzerland : why is it so complex? | Wenger, Ines; Prellwitz, Maria; Lundström, Ulrica; Lynch, Helen; Schulze, Christina |
2022 | «Verstehe ich dich, verstehst du mich?» – interprofessionelle Kommunikation von Studierenden im Fokus : ein Forschungsprojekt im Rahmen der ZIPAS® Sigg | Huber, Marion; Sigg, Raphaëlle; Zuppinger, Tavita |
2022 | A qualitative study on safety perception among healthcare workers of a tertiary academic care center during the SARS-CoV-2 pandemic | Ehrenzeller, Selina; Durovic, Ana; Kuehl, Richard; Martinez, Aurélien Emmanuel; Bielser, Michèle; Battegay, Manuel; von Rotz, Matthias; Fringer, André; Tschudin-Sutter, Sarah |
2022 | Using narratives to improve health literacy : an ethical and public health perspective | Glässel, Andrea; Tyebally Fang, Mirriam; Hendriks, Manya J.; Biller-Andorno, Nikola, et al |
24-Nov-2021 | If I could build... : empowering the voices of children with disabilities in playground planning | Wenger, Ines; Morgenthaler, Thomas; Schulze, Christina |
15-Jun-2021 | Case vignettes for simulated patients based on real patient experiences in the context of OSCE examinations : workshop experiences from interprofessional education | Glässel, Andrea; Zumstein, Peter; Scherer, Theresa; Feusi, Emanuel; Biller-Andorno, Nikola |
2021 | A two joint neck model to identify malposition of the head relative to the thorax | Schmid, Philipp Matthias; Bauer, Christoph; Ernst, Markus; Sommer, Bettina; Lünenburger, Lars; Weisenhorn, Martin |
2021 | Pflege- und Therapieberufe an die Hochschulen! : Dokumentation der Online-Symposien «Sind duale Studiengänge der Hebammen ein Modell für die Therapieberufe?» und «Bachelor-Studiengänge in Österreich und der Schweiz: Modelle für die Therapie- und Pflegeberufe in Deutschland?» vom 18. März und 8. September 2021 | Höppner, Heidi; Gerber-Grote, Andreas; Bucher, Thomas |
2021 | Polish cross-cultural adaptation of the lower limb functional index (LLFI) demonstrates a valid outcome measure for the lower limb region and joints | Bejer, Agnieszka; Bieś, Agnieszka; Kyc, Sylwia; Lorenc, Magdalena; Mataczyński, Piotr; Domka-Jopek, Elżbieta; Melloh, Markus; Gabel, Charles Philip |
2021 | Akademisierung der Gesundheitsberufe in der Schweiz : Zahlen und Fakten | Bucher, Thomas |