Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-28055
Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand
Authors: Flühler, Roger
et. al: No
DOI: 10.1515/abitech-2023-0015
10.21256/zhaw-28055
Published in: ABI Technik
Volume(Issue): 43
Issue: 2
Page(s): 78
Pages to: 85
Issue Date: 2023
Publisher / Ed. Institution: De Gruyter
ISSN: 0720-6763
2191-4664
Language: German
Subjects: Open Educational Resources (OER); Massive Open Online Courses (MOOCs); Bibliothek; Japan; Hochschulbildung
Subject (DDC): 378: Higher education
Abstract: Im Rahmen eines mehrwöchigen fachlichen Austausches in Japan untersucht der Autor die Ausgangslage und die Bedeutung von OER (Open Educational Resources) in Japan. Einige japanische Universitäten setzen sich seit fast 20 Jahren intensiv mit dem Thema Open Educational Resources (OER) auseinander. Massive Open Online Courses (MOOCs) werden als besonders vorteilhafte Form von OER angesehen, trotzdem ist eine strukturierte Verwendung in Klassensettings selten. Als wichtige Gelingensbedingung für eine breitenwirksame Erstellung und Nachnutzung von OER wird auch in Japan eine strategische Verankerung auf Hochschulebene gesehen. In this article, the author investigates the spread and use of Open Educational Resources (OER) in Japan. Some Japanese Higher Education Institutions have been involved with the Topic of OER for almost 20 years. In particular, Massive Open Online Courses (MOOCs) are a popular form of OER. However, MOOCs are rarely used in university classrooms in a structured manner. The strategic anchoring of OER at university level is seen as crucial for the widespread creation and use of OER.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/28055
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY 4.0: Attribution 4.0 International
Departement: Finance and Services
Appears in collections:Publikationen Finanzen & Services

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_Fluehler_OER-in-Japan-Erfahrungsbericht_abitech.pdf446.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Flühler, R. (2023). Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand. ABI Technik, 43(2), 78–85. https://doi.org/10.1515/abitech-2023-0015
Flühler, R. (2023) ‘Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand’, ABI Technik, 43(2), pp. 78–85. Available at: https://doi.org/10.1515/abitech-2023-0015.
R. Flühler, “Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand,” ABI Technik, vol. 43, no. 2, pp. 78–85, 2023, doi: 10.1515/abitech-2023-0015.
FLÜHLER, Roger, 2023. Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand. ABI Technik. 2023. Bd. 43, Nr. 2, S. 78–85. DOI 10.1515/abitech-2023-0015
Flühler, Roger. 2023. “Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand.” ABI Technik 43 (2): 78–85. https://doi.org/10.1515/abitech-2023-0015.
Flühler, Roger. “Open Educational Resources (OER) in Japan : ein Erfahrungsbericht aus erster Hand.” ABI Technik, vol. 43, no. 2, 2023, pp. 78–85, https://doi.org/10.1515/abitech-2023-0015.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.