Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1676
Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt
Authors: Koch, Carmen
Hüsser, Angelica
Mueller, Max
DOI: 10.21256/zhaw-1676
10.1515/9783110496604-013
Published in: Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication
Editors of the parent work: Perrin, Daniel
Kleinberger Günther, Ulla
Page(s): 107
Pages to: 115
Issue Date: 2017
Series: De Gruyter Collection
Series volume: 1
Publisher / Ed. Institution: De Gruyter
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-11-049659-8
Language: German
Subjects: Befragung; Absolventenbefragung; Alumni
Subject (DDC): 378: Higher education
Abstract: Seit 2003 betreibt das Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM) am Departement für Angewandte Linguistik ein umfangreiches „Absolvententracking“, das die departementweite Einführung von Absolventenbefragungen mitgeprägt und -gestaltet hat. Das Tracking begleitet Studierende und spätere AbsolventInnen von Beginn des Studiums bis zehn Jahre nach ihrem Abschluss. Dieses wertvolle Evaluationsinstrument ermöglicht unmittelbare Rückmeldungen zum Studiengang, Einschätzungen zu Entwicklungen im Berufsfeld und kann den Studiengang legitimieren. Nachfolgend wird ein Einblick in das Instrument Absolventenbefragung gegeben, am Beispiel der IAM-Befragungen „Erfolgsfaktoren“ in der Durchführung vorgestellt und die gewonnenen Einsichten diskutiert.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2777
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported
Departement: Applied Linguistics
Organisational Unit: Institute of Applied Media Studies (IAM)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Koch_Dranbleiben_Doing applied linguistics.pdf149.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Koch, C., Hüsser, A., & Mueller, M. (2017). Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt. In D. Perrin & U. Kleinberger Günther (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 107–115). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1676
Koch, C., Hüsser, A. and Mueller, M. (2017) ‘Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt’, in D. Perrin and U. Kleinberger Günther (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 107–115. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.
C. Koch, A. Hüsser, and M. Mueller, “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger Günther, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 107–115. doi: 10.21256/zhaw-1676.
KOCH, Carmen, Angelica HÜSSER und Max MUELLER, 2017. Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER GÜNTHER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 107–115. ISBN 978-3-11-049659-8
Koch, Carmen, Angelica Hüsser, and Max Mueller. 2017. “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt.” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger Günther, 107–15. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.
Koch, Carmen, et al. “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt.” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger Günther, De Gruyter, 2017, pp. 107–15, https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.