Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-1676
Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt |
Authors: | Koch, Carmen Hüsser, Angelica Mueller, Max |
DOI: | 10.21256/zhaw-1676 10.1515/9783110496604-013 |
Published in: | Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication |
Editors of the parent work: | Perrin, Daniel Kleinberger Günther, Ulla |
Page(s): | 107 |
Pages to: | 115 |
Issue Date: | 2017 |
Series: | De Gruyter Collection |
Series volume: | 1 |
Publisher / Ed. Institution: | De Gruyter |
Publisher / Ed. Institution: | Berlin |
ISBN: | 978-3-11-049659-8 |
Language: | German |
Subjects: | Befragung; Absolventenbefragung; Alumni |
Subject (DDC): | 378: Higher education |
Abstract: | Seit 2003 betreibt das Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM) am Departement für Angewandte Linguistik ein umfangreiches „Absolvententracking“, das die departementweite Einführung von Absolventenbefragungen mitgeprägt und -gestaltet hat. Das Tracking begleitet Studierende und spätere AbsolventInnen von Beginn des Studiums bis zehn Jahre nach ihrem Abschluss. Dieses wertvolle Evaluationsinstrument ermöglicht unmittelbare Rückmeldungen zum Studiengang, Einschätzungen zu Entwicklungen im Berufsfeld und kann den Studiengang legitimieren. Nachfolgend wird ein Einblick in das Instrument Absolventenbefragung gegeben, am Beispiel der IAM-Befragungen „Erfolgsfaktoren“ in der Durchführung vorgestellt und die gewonnenen Einsichten diskutiert. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2777 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported |
Departement: | Applied Linguistics |
Organisational Unit: | Institute of Applied Media Studies (IAM) |
Appears in collections: | Publikationen Angewandte Linguistik |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2017_Koch_Dranbleiben_Doing applied linguistics.pdf | 149.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Koch, C., Hüsser, A., & Mueller, M. (2017). Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt. In D. Perrin & U. Kleinberger Günther (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 107–115). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1676
Koch, C., Hüsser, A. and Mueller, M. (2017) ‘Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt’, in D. Perrin and U. Kleinberger Günther (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 107–115. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.
C. Koch, A. Hüsser, and M. Mueller, “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger Günther, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 107–115. doi: 10.21256/zhaw-1676.
KOCH, Carmen, Angelica HÜSSER und Max MUELLER, 2017. Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER GÜNTHER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 107–115. ISBN 978-3-11-049659-8
Koch, Carmen, Angelica Hüsser, and Max Mueller. 2017. “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt.” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger Günther, 107–15. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.
Koch, Carmen, et al. “Dranbleiben : wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt.” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger Günther, De Gruyter, 2017, pp. 107–15, https://doi.org/10.21256/zhaw-1676.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.