Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2020 | A qualitative study of a mindfulness-based intervention in educational contexts in Chile : an approach based on adolescents’ voices | Langer, Álvaro I.; Medeiros, Sebastián; Valdés-Sánchez, Nelson; Brito, Rodrigo; Steinebach, Christoph; Cid-Parra, Cristian; Magni, Antonella; Krause, Mariane |
2019 | Generosity, peer-support, and positive development in youth | Steinebach, Christoph; Schär Gmelch, Marcel; Knafla, Imke |
Jul-2013 | Enhancing social skills in troubled youth : the effects of UNESCO Associated School Projects? | Seiger, Christine Pascale; Steinebach, Christoph |
2013 | Resilienzförderung im Jugendalter : Praxis und Perspektiven | Steinebach, Christoph; Gharabaghi, Kiaras |
2013 | Teamarbeit : positive Umwelten schaffen | Steinebach, Christoph; Gharabaghi, Kiaras; Steinebach, Ursula |
24-Jul-2012 | Enhancing supportive peer interaction : comparing the effects of three different interventions | Steinebach, Christoph; Steinebach, Ursula |
2012 | Peerbeziehungen und Gesundheit im Jugendalter | Steinebach, Christoph; Steinebach, Ursula; Brendtro, Larry K. |
27-May-2009 | Positive Peer Culture - Jugendliche helfen Jugendlichen : Grundlagen, Praxis und Erfahrungen | Steinebach, Christoph |
2009 | Positive Peer Culture with German Youth | Steinebach, Christoph; Steinebach, Ursula |
Jul-2008 | Interpersonal and peer relations in childhood and adolescence | Steinebach, Christoph |
29-Jan-2008 | Resilienzförderung im Jugendalter : Bedeutung und Wirkungen von Positive Peer Culture | Steinebach, Christoph |
2007 | Positive Peer Culture : Evaluation eines Beratungsmodells für Jugendliche | Steinebach, Ursula; Steinebach, Christoph |
2006 | Neue Wege der Jugendberatung : Evaluation von Positive Peer Culture (PPC) | Steinebach, Ursula; Steinebach, Christoph |
2002 | Partizipation von Flüchtlingen | Liebsch, M.; Steinebach, Christoph |
2002 | Tabu zwischen Stolz und Scham : Gespräche mit alten Menschen über den Nationalsozialismus | Steinebach, Christoph; Sehrig, Jürgen |