Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Jun-2022 | Kindergartenkinder am Smartphone und Tablet : Zusammenhänge mit der sozial-emotionalen Entwicklung und Verhaltensproblemen – eine Scoping Review | von Wyl, Agnes; Schneebeli, Larissa; Hubacher, Rahel; Braune-Krickau, Katrin |
2022 | Bedeutung von Intelligenz und Persönlichkeitsmerkmalen von Bewerberinnen und Bewerbern in der Personalauswahl : eine Gegenüberstellung von Theorie und Praxis | Kunz, Nicola; Huschek, Jonas |
2007 | Einflüsse von Computer- und Mediennutzung auf die Persönlichkeitsentwicklung von Kindern und Jugendlichen | Süss, Daniel |
11-Jul-2022 | The impact of baseline mindfulness scores on mindfulness-based intervention outcomes : toward personalized mental health interventions | Vergara, Rodrigo C.; Baquedano, Constanza; Lorca-Ponce, Enrique; Steinebach, Christoph; Langer, Álvaro I. |
2011 | Assessments : bitte nur massgeschneidert | Schreiber, Marc; Schmücker, Janine |
2017 | Distinct profiles of reactive and proactive aggression in adolescents : associations with cognitive and affective empathy | Euler, Felix; Steinlin, Célia; Stadler, Christina |
Jun-2016 | Relationship between personality and psychopathology in a longitudinal community study : a test of the predisposition model | Hengartner, Michael Pascal; Ajdacic-Gross, Vladeta; Wyss, Christine; Angst, Jules; Rössler, Wulf |
2021 | Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-Berufsberatung | Spiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa |
13-Jul-2020 | Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescents | Wade-Bohleber, Laura Maria; Duss, Carmen; Crameri, Aureliano; von Wyl, Agnes |
2020 | Development and validation of the ‘Lebender emoticon PANAVA’ scale (LE-PANAVA) for digitally measuring positive and negative activation, and valence via emoticons | Schreiber, Marc; Jenny, Gregor J. |