Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-17783
Publication type: | Contribution to magazine or newspaper |
Title: | Fortschritte trotz fehlender Verbindlichkeit : antirassistische Bildung noch nicht flächendeckend |
Authors: | Eser Davolio, Miryam |
et. al: | No |
DOI: | 10.21256/zhaw-17783 |
Published in: | Tangram |
Volume(Issue): | 37 |
Page(s): | 40 |
Pages to: | 43 |
Issue Date: | Jun-2016 |
Publisher / Ed. Institution: | Eidgenössische Kommission gegen Rassismus |
Language: | German |
Subjects: | Antirassismus; Schule |
Subject (DDC): | 370: Education |
Abstract: | In der Schweizer Bildungslandschaft ist der Begriff der Antidiskriminierungspädagogik noch wenig verankert. Ein Grund ist nebst dem Föderalismus die späte Aufarbeitung der Rolle der Schweiz bei Kolonialismus und Sklaverei. Trotzdem gibt es Fortschritte. |
Further description: | Zweitveröffentlichung in ZHAW digitalcollection mit freundlicher Genehmigung von EKR/CFR. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17783 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | Social Work |
Organisational Unit: | Institute of Diversity and Social Integration (IVGT) |
Appears in collections: | Publikationen Soziale Arbeit |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_Eser_Davolio_Fortschritte_trotz_fehlender_Verbindlichkeit_Tangram_37.pdf | 201.22 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.