Title: Kundenverständnis vs. Datenschutz
Authors : Hannich, Frank
Beerli, Beata
Published in : Marketingtrends: Jahrbuch CRM Schweiz
Volume(Issue) : 2012
Pages : 15
Pages to: 17
Publisher / Ed. Institution : Galledia
Issue Date: 2012
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : CRM-Studie; Jahrbuch; Datenschutz; CRM
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Schweizer Unternehmen investieren weiter stark in ihr Kundenbeziehungsmanagement. Ziel ist es, Leistungen zu individualisieren und das Potenzial bestehender Kundenbeziehungen mittels Schaffung von einmaligen Kundenerlebnissen besser auszuschöpfen. Vielerorts werden hierbei aber elementare Datenschutzvorgaben missachtet. Gefordert sind Strategien, die Datenschutz, Transparenz über Daenverwendung und kundenorientierte Leistungen vereinen.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15894
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.