Title: Kundenverständnis oder Datenschutz : ein zunehmend unversöhnlicher Konflikt?
Authors : Hannich, Frank
Beerli, Beata
Published in : KMU Magazin
Pages : 40
Pages to: 42
Publisher / Ed. Institution : Horn
Issue Date: 1-Jul-2012
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Kundenbeziehungsmanagement; CRM-Studie; Datenschutz
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Wie die Swiss CRM-Studie 2012 zeigt, investieren Schweizer Unternehmen vermehrt in ihr Kundenbeziehungsmanagement. Dabei werden allerdings vielerorts elementare Datenschutzvorgaben missachtet. Gefordert sind Strategien, die Datenschutz, Transparenz über Datenverwendung, Schutz vor Missbrauch und kundenorientierte Leistungen vereinen.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
ISSN: 1424-7119
URI: https://www.kmu-magazin.ch/marketing-vertrieb/kundenverstaendnis-oder-datenschutz-ein-zunehmend-unversoehnlicher-konflikt
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13994
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.