Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1142
Title: Die neue ZHAW Hochschulbibliothek in Winterthur : Eine aktivitätsbasierte Raumkonzeption der Lernlandschaft
Authors : Giella, Wolfgang
Published in : ABI Technik
Volume(Issue) : 35
Issue : 4
Pages : 196
Pages to: 209
Publisher / Ed. Institution : de Gruyter
Issue Date: 3-Dec-2015
Language : Deutsch / German
Subjects : Bibliotheksbau; Lernbereich; Aktivitätsbasiertes Planen; Bibliothekslogistik; Nutzungsforschung
Subject (DDC) : 020: Bibliotheks- und Informationswissenschaft
Abstract: In atemberaubend kurzer Zeit entstand mit der neuen Hochschulbibliothek der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (ZHAW) in Winterthur eine der modernsten Fachhochschulbibliotheken Europas. Der neue Bibliotheksstandort befindet sich in einem denkmalgeschützten Industriegebäude und weist rund 4 620 Quadratmeter Bruttonutzfläche auf. Zusätzlich entstand eine Lernlandschaft von über 1 700 Quadratmetern. Ihre aktivitätsorientierte Konzipierung sowie ihr Betrieb und erste Erfahrungen bilden einen Schwerpunkt dieses Beitrags.
This article describes the building project of the new university library at the Zurich University for Applied Sciences (ZHAW). In an extremely short amount of time one of the most state-of-the-art university libraries in Europe has come to life. The new library which measures approximately 4 620 square metres was built inside a historical, listed industrial facility. It includes a learning landscape of more than 1 700 square metres. Its activitybased conception and operation, as well as first impressions, are the core theme of this article.
Departement: Finanzen & Services
Publication type: Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift / Article in scientific Journal
DOI : 10.1515/abitech-2015-0036
10.21256/zhaw-1142
ISSN: 2191-4664
0720-6763
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/1141
Appears in Collections:Publikationen Finanzen & Services

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abitech-2015-0036.pdf9.26 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.