Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | Peer review (publication) |
Title: | Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung |
Authors: | Hohenberg, Gregor Druhmann, Carsten K. |
Published in: | GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung |
Volume(Issue): | 26 |
Issue: | 4 |
Issue Date: | 2009 |
Publisher / Ed. Institution: | German Medical Science |
ISSN: | 1860-3572 1860-7446 |
Language: | German |
Subjects: | Blended learning; Learning success; Self-directed learning |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities 610: Medicine and health |
Abstract: | Purpose: This article presents partial results of an evaluation study which compared a three-year blended learning scenario with traditional face-to-face training for medical technical assistants specialising in radiology. Methods: The blended learning approach investigated here is based on an individual tutoring approach, i.e. students work on the necessary training units during self-learning periods, while a tutor is available at all times via the Internet. Following the theory of constructivism, the tutor should see him- or herself as a coach supporting the learner working on the individual training units. As the Saarland University Hospital offers both face-to-face training and the blended learning course, it was possible to perform direct comparative tests. Results: On the basis of the final state examination results, it could be shown that the participants of the blended learning course achieved equivalent or slightly better exam results. Conclusion: The positive results of the blended learning participants gain increased significance against the backdrop of the demographic data of both groups of participants: with an average age of 43 (median: 43), the blended learning participants show a significantly higher life experience compared to the face-to-face training participants, who had an average age of 28 (median: 25). That shows that the blended learning method is a good method to be used by people working in radiology. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11039 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | Life Sciences and Facility Management |
Organisational Unit: | Institute of Facility Management (IFM) |
Appears in collections: | Publikationen Life Sciences und Facility Management |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Hohenberg, G., & Druhmann, C. K. (2009). Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung. GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, 26(4).
Hohenberg, G. and Druhmann, C.K. (2009) ‘Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung’, GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, 26(4).
G. Hohenberg and C. K. Druhmann, “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung,” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, vol. 26, no. 4, 2009.
HOHENBERG, Gregor und Carsten K. DRUHMANN, 2009. Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung. GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung. 2009. Bd. 26, Nr. 4
Hohenberg, Gregor, and Carsten K. Druhmann. 2009. “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung.” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung 26 (4).
Hohenberg, Gregor, and Carsten K. Druhmann. “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung.” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, vol. 26, no. 4, 2009.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.