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2016Smart City Winterthur: "Auf dem Weg von der Idee zur Umsetzung"Bernath, Katrin; Burri, Adrian
2016How do different residential consumer groups react to monetary and unconventional non-monetary incentives to reduce their electricity consumption? : final reportMoser, Corinne; Cometta, Claudio; Frick, Vivian
2016Operationalization of an ISO 31000-compliant resilience engineering method, applied to the temperature control in a smart buildingLopez de Obeso, Luis; Mock, Ralf Günter; Zipper, Christian
2016End User Computing am Ende?Liebhart, Daniel
2016Die Effizienzillusion einer digitalisierten MobilitätRammler, Stephan; Sauter-Servaes, Thomas
2016Modelling and identification of financial products : the ACTUS (algorithmic contract types unified standard) approachBreymann, Wolfgang
2016Estimates of the modeling error generated by homogenization of an elliptic boundary value problemRepin, Sergey; Samrowski, Tatiana; Sauter, Stefan
2016Towards the model based development of a combined wood- and coal gasification reactorOtt, Tobias; Ritschard, Claude; Boiger, Gernot Kurt
2016Predicting effective conductivities based on geometric microstructure characteristicsStenzel, Ole; Pecho, Omar; Holzer, Lorenz; Neumann, Matthias; Schmidt, Volker
2016Zustandsüberwachung bei Bauwerken : RFID-Sensoren im BetonBrunner, Basil; Küng, Roland; Strässler, Daniel
2016Exploring outliers in compositional data with structural zerosHron, Karel; Templ, Matthias; Filzmoser, Peter
2016Renewable fuels for sustainable electricity productionHeel, Andre
2016Innovation verpflichtetLiebhart, Daniel
2016Kontrolliertes Kühlen von Kakaobutter und Modellierung der Kristallisation von KakaobutterHocker, Thomas; Safa, Yasser; Meier, Daniel Christoph
2016Innovationshelfer Mensch, Papier, Schere : Innovation // Um erfolgreich disruptive Innovation zu schaffen, muss zuerst der strategische Fokus und das Ziel der Digitalisierung definiert werden. Entscheidend ist die Frage: Womit schaffen wir den grössten Mehrwert für Unternehmen und Kunden?Meierhofer, Jürg; Lév, Jana
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