Erscheinungsdatum | Titel | Beteiligte Person(en) |
2024 | Measuring mental health action competencies in school teachers : internal and external validity evidence | Kerry, Matthew J.; Robin, Dominik; Albermann, Kurt; Dratva, Julia |
Mär-2023 | Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting | Roos, Kim; Schlegel, Frida; Wenger, Ines; Gantschnig, Brigitte E. |
Jan-2023 | Schulprogramme zur Förderung der psychischen Gesundheit : die psychische Gesundheitskompetenz von Lehrpersonen als wichtiger Umsetzungsfaktor | Robin, Dominik; Albermann, Kurt; Dratva, Julia |
23-Nov-2022 | Gemeindenahe Ergotherapie für Kinder mit Fluchterfahrung : Chancen und Herausforderungen im Schweizer Kontext anhand eines Schulprojekts | Schouler-Ocak, Meryam; Brings, Luisa; Roos, Kim |
30-Aug-2022 | From an occupational perspective, in what ways is inclusive education facilitated internationally and in a local context in Switzerland : are all voices heard? | Echsel, Angelika; Schulze, Christina; Jones, Margaret; Hocking, Clare |
2022 | Environmental adjustment needs of children with special educational needs in Austrian mainstream schools : the child and teacher perspective | Morgenthaler, Thomas; Kramer-Roy, Debbie; Schulze, Christina |
2022 | Teachers’ mental health literacy and action competencies | Dratva, Julia; Kerry-Krause, Matthew J.; Albermann, Kurt; Robin, Dominik |
10-Okt-2021 | Psychische Gesundheitskompetenz von Lehr- und Betreuungspersonen : eine Befragung von Lehr- und Betreuungspersonen im Hinblick auf psychische Belastungen, Störungen und Erkrankungen von Schülerinnen und Schülern in Winterthur | Robin, Dominik; Messerle, Natalie; Mehdiyeva, Ramila; Albermann, Kurt; Dratva, Julia |
Jun-2021 | „So macht Schule Spaß!“ : wie ergotherapeutische Interventionen dabei helfen | Boog, Vivienne; Germann, Géraldine; Hager, Melanie; Roos, Kim |
13-Mai-2021 | Bildungskontexte und (Aus-)Bildungswege von jungen Geflüchteten im Spannungsfeld von Ein- und Ausgrenzung | Sowe, Rahel; Aeppli, Petra; Mayer, Alexandra; Schlegel, Frida; Roos, Kim |
Apr-2021 | „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen | Wüst, Nathalie; Köppel, Selina; Keller-Hoehl, Franca; Echsel, Angelika |
Mär-2021 | Konzentration durch Organisation | Brügger, Laura; Dietz, Michelle; Fischer, Sina; Echsel, Angelika |
15-Sep-2020 | Eine Umfrage über die ergotherapeutische Zusammenarbeit mit Schulen | Rathauscher, Ulrike; Van Nes, Fenna; Kramer-Roy, Debbie; Gantschnig, Brigitte |
8-Jan-2020 | Exploratives Lernen durch High Fidelity Simulation im BSc Pflege | Häusermann, Sara Ursula |
2020 | Kompetenzen zur interprofessionellen Zusammenarbeit und geeignete Unterrichtsformate | Huber, Marion; Spiegel-Steinmann, Brigitta; Schwärzler, Patricia; Kerry-Krause, Matthew J.; Kaap-Fröhlich, Sylvia; Panfil, Eva-Maria; Witt, Claudia; Feusi, Emanuel; Gerber-Grote, Andreas; Melloh, Markus; Wieber, Frank; Schirlo, Christian; Dratva, Julia, et al. |