Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-23906
Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Not specified
Title: „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen
Authors: Wüst, Nathalie
Köppel, Selina
Keller-Hoehl, Franca
Echsel, Angelika
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-23906
Published in: Praxis Ergotherapie
Volume(Issue): 2021
Issue: 4
Page(s): 215
Pages to: 219
Issue Date: Apr-2021
Publisher / Ed. Institution: Verlag Modernes Lernen
ISSN: 0932-9692
Language: German
Subjects: Schulbasierte Ergotherapie; Selbstwahrnehmung; Konzentration; Energie-Pausen
Subject (DDC): 371: Schools and their activities
615.8515: Occupational therapy
Abstract: Wie aus dem Satz „Manchmal habe ich zu viel Energie!“ das Projekt vom „Energie-Kind“ entstand. Drei Ergotherapiestudentinnen der ZHAW starteten im Oktober 2020 im Rahmen der Projektwerkstatt ein besonderes Unterfangen: ein Projekt mit der Schule Schachen, welches die Schüler und Schülerinnen einer 2. Klasse maßgebend mitgestalten konnten.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/23906
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Health Sciences
Organisational Unit: Institute of Occupational Therapy (IER)
Appears in collections:Publikationen Gesundheit

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_Wuest-etal_Energie-Kinder_ErgoPraxis.pdf533.77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Wüst, N., Köppel, S., Keller-Hoehl, F., & Echsel, A. (2021). „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen. Praxis Ergotherapie, 2021(4), 215–219. https://doi.org/10.21256/zhaw-23906
Wüst, N. et al. (2021) ‘„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen’, Praxis Ergotherapie, 2021(4), pp. 215–219. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.
N. Wüst, S. Köppel, F. Keller-Hoehl, and A. Echsel, “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen,” Praxis Ergotherapie, vol. 2021, no. 4, pp. 215–219, Apr. 2021, doi: 10.21256/zhaw-23906.
WÜST, Nathalie, Selina KÖPPEL, Franca KELLER-HOEHL und Angelika ECHSEL, 2021. „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen. Praxis Ergotherapie. April 2021. Bd. 2021, Nr. 4, S. 215–219. DOI 10.21256/zhaw-23906
Wüst, Nathalie, Selina Köppel, Franca Keller-Hoehl, and Angelika Echsel. 2021. “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen.” Praxis Ergotherapie 2021 (4): 215–19. https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.
Wüst, Nathalie, et al. “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen.” Praxis Ergotherapie, vol. 2021, no. 4, Apr. 2021, pp. 215–19, https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.