Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Evaluation aus der Perspektive der pädiatrischen Ergotherapie | Schulze, Christina; Mali, Myrthe |
2022 | Erstellung eines Eignungsabklärungsverfahrens für BSc-Studierende der Ergotherapie unter Einbezug von Multiplen Mini-Interviews (MMI) | Assmann, Simone; Spiegel-Steinmann, Brigitta |
2022 | Slidable, climbable, hidable : exploring the theory of affordances for understanding person-environment transaction | Morgenthaler, Thomas; Schulze, Christina; Jackson, Jeanne; Kantartzis, Sarah; Lynch, Helen |
2022 | Kulturfallen wahrnehmen und kritisch hinterfragen : Diversity (in) der Ergotherapie | Bracher, Gabriele |
2022 | Gemeinsam den Wald entdecken : ein Generationenprojekt | Wirth, Alexandra; Zürcher, Katharina; Gasche, Nadine; Arbenz, Dietlinde |
2022 | Vielfalt in der Ergotherapie : was Himbeeren uns lehren können | Bracher, Gabriele |
Dec-2021 | Werte in der Ergotherapie | Amacker, Barbara; Sandrini, Anna-Maria; Bracher, Gabriele; Ballmer, Thomas Michael |
2-Oct-2021 | Pre-vocational therapy in mental health : clients' desired and achieved productivity status | Rennhack, Frauke; Lindahl-Jacobsen, Line Elisabeth; Schori, Dominik |
15-Sep-2021 | Occupational Therapy Europe international workshop Displaced Persons | Blankvoort, Nadine; Schiller, Sandra; Moore, Temple; Roos, Kim |
Aug-2021 | Wer sind wir und wenn ja, wie viele? | Moioli, Stefania; Kühne, Nicolas; Egger, Selina Marita; Gantschnig, Brigitte; Ballmer, Thomas Michael, et al |
1-Aug-2021 | Betätigungsfokussierte Gruppenedukation bei Menschen mit chronischen Schmerzen | Bertschi, Felicia; Schaufelberger, Nina; Heigl, Franziska; Gantschnig, Brigitte |
5-Jul-2021 | How chronic pain changes a person’s life story in relation to participation in occupational roles : a narrative exploration | Strub, Pascale; Satink, Ton; Gantschnig, Brigitte |
15-Jun-2021 | Does therapy always need touch? : a cross-sectional study among Switzerland-based occupational therapists and midwives regarding their experience with health care at a distance during the COVID-19 pandemic in spring 2020 | Klamroth-Marganska, Verena; Gemperle, Michael; Ballmer, Thomas Michael; Grylka-Baeschlin, Susanne; Pehlke-Milde, Jessica, et al |
Jun-2021 | Im geschützten Rahmen „krea(k)tiv“ sein | Meier, Jasmin; Zaugg, Tabita; Thöny, Corina |
Jun-2021 | „So macht Schule Spaß!“ : wie ergotherapeutische Interventionen dabei helfen | Boog, Vivienne; Germann, Géraldine; Hager, Melanie; Roos, Kim |