Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2019 | Soft power in the newsroom : media mindsets as limiters of China’s media strategies in Europe | Zhang, Zhan; Perrin, Daniel; Huan, Changpeng |
2019 | Berufsorientierte Kommunikationskompetenzen im Ingenieurberuf : Bedarfsanalyse und didaktisches Konzept | Winkler, Oliver |
2019 | Learning to learn, teach and develop : co-emergent perspectives on translator and language-mediator education | Massey, Gary |
2019 | Educating for an interprofessional future : translation and organisational communication | Massey, Gary; Wieder, Regine |
2019 | Zugänge zur Erforschung des Raumausdrucks im Deutschen | Lübke, Barbara; Liste Lamas, Elsa |
2019 | Consenso informato in forma comprensibile : sintesi del progetto di ricerca «Comprensibilità – Requisito della legga sulla ricerca umana e la sua attuazione» | De Nardi, Gianni; Ehrensberger-Dow, Maureen; Matic, Igor; Steiner, Felix |
2019 | Politische Sprachkritik und das gute Auge : zum Verhältnis von Wahrnehmen, Gesellschaftstheorie und Kritik | Dreesen, Philipp |
2019 | Berufliche Sprachförderung in der Pflege : methodische Ansätze für eine kontinuierliche Sprachbegleitung am Beispiel des Projekts SESAM | Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2019 | Translation workplace-based research | Ehrensberger-Dow, Maureen; Massey, Gary |
2019 | Beyond legal translation : teaching competences for evolving tasks, roles and profiles | Massey, Gary |
2019 | User segments of science communication under the magnifying glass : eine Smartphone-gestützte, qualitative Vertiefungsstudie zum "Wissenschaftsbarometer Schweiz" | Koch, Carmen; Herrmann-Giovanelli, Iris; Saner, Mirco; Schäfer, Mike; Metag, Julia |
2019 | Socio-technical issues in professional translation practice | Ehrensberger-Dow, Maureen; Massey, Gary |
2019 | Challenges of non-standard input for translation and interpreting | Ehrensberger-Dow, Maureen; Albl-Mikasa, Michaela |
2019 | Welche Rolle spielt emotionale Intelligenz für das Übersetzen? : welche Rolle spielt Übersetzen für die emotionale Intelligenz? | Lehr, Caroline |
2019 | Informed consent and comprehensibility issues : summary of the research project «Comprehensibility – A Requirement of the Human Research Act and its Implementation» | De Nardi, Gianni; Ehrensberger-Dow, Maureen; Matic, Igor; Steiner, Felix |