Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2019 | Translation teacher training | Massey, Gary |
2019 | Working group report on graduate employability (TIGES21) | Massey, Gary; Rösener, Christoph; Orlando, Marc |
2019 | Informed-Consent-Aufklärung aus Sicht der Forschenden | De Nardi, Gianni; Matic, Igor; Steiner, Felix |
2019 | Multi-layered visual realities : the image-image relationship | Weber, Wibke; Rall, Hans-Martin; Reinhuber, Elke; Harzenmoser, Deborah |
2019 | Learning to bridge the divide : integrating teacher and organisational development in translator education | Massey, Gary |
2019 | Ergonomics and the translation process | Ehrensberger-Dow, Maureen |
2019 | Rezension zu: Angelika Linke / Juliane Schröter (Hg.): Sprache und Beziehung. Berlin/Boston: de Gruyter 2017 | Winkler, Oliver |
2019 | Die Debatte um den öffentlichen Rundfunk in der Schweiz : mit «NoBillag» gegen das gesellschaftliche Solidaritätsprinzip | Wyss, Vinzenz; Saner, Mirco |
2019 | Training Translator Trainers | Ehrensberger-Dow, Maureen; Massey, Gary; Kiraly, Don |
2019 | WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und Medienhandeln von Schülerinnen und Schülern während und zum Zweck von ausserschulischen Lernaktivitäten | Schneider Stingelin, Colette; Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline |
2019 | WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und Medienhandeln | Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette |
2019 | Sprachrichtigkeit und Sprachlogik : von der ‚reinen‘ Sprache zum ‚klaren‘ Gedanken | Dreesen, Philipp |
2019 | Translingual quoting in journalism : behind the scenes of Swiss television newsrooms | Haapanen, Lauri; Perrin, Daniel |
2019 | Measuring quality in journalism : how and what for? | Spurk, Christoph |
2019 | Post-editing and MT literacy : what professional translators need to know | Ehrensberger-Dow, Maureen |