Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Öffentliche Diskurse modellieren und simulieren : Wege der transdisziplinären Diskurslinguistik | Stücheli-Herlach, Peter; Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia |
2022 | The human translator in the 2020s | Massey, Gary; Huertas-Barros, Elsa; Katan, David |
2022 | When data challenges theory : unexpected and paradoxical evidence in information structure | Garassino, Davide; Jacob, Daniel |
2022 | Translation literacy in additional language learning : closing the conceptual divide between translation and language education | Massey, Gary |
2022 | Is implicit communication quantifiable? : a corpus-based analysis of British and Italian political tweets | Garassino, Davide; Brocca, Nicola; Masia, Viviana |
2022 | Recalibrating research on translation and interpreting to explore communicative ecologies in organizations | Massey, Gary |
2022 | Renewing methodological approaches to media development research | Keel, Guido |
2022 | Contextuality in translation and interpreting | Kornacki, Michal; Massey, Gary |
2022 | Learned attention beyond typological bootstrapping : constructional repertoires and constructional complexity in the spatial language domain | Madlener-Charpentier, Karin |
2022 | «[D]er Koran muss wörtlich genommen werden (sagt der Koran)» : korpuslinguistische Befunde zur Islamfeindlichkeit im Korandiskurs und ethische Überlegungen zu Bedingungen von Streitkultur | Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp |
2022 | Einleitung zu Verständigungshandeln komparativ : strukturelle Merkmale literarischer und wissenschaftlicher Kommunikation | Hornung, Antonie; Hohenstein, Christiane |
2022 | Besser Lesen am Bildschirm? : Nutzerbeobachtung mittels Eyetracking und Interviews geben Einblicke in das Online-Lesen | Fuhrmann, Birgit; Schuler, Martin |
2022 | EEMBaren deskriptore-eskala argigarriak : zeinu-hizkuntzako gaitasunak | Keller, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei |
2022 | The role of semi-responsive answers for relationship building in coaching | Winkler, Oliver |
2022 | Einleitung | Dreesen, Philipp; Meier-Vieracker, Simon |