Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2008 | Teaching instrumental competence in an e-learning environment : a Swiss perspective | Massey, Gary; Riediger, Hellmut; Lenz, Simon |
2008 | Literarische Landschaftsbilder | Müller Farguell, Roger W.; Pennone, Florence |
2008 | (Non-)Sense in note-taking for consecutive interpreting | Albl-Mikasa, Michaela |
2008 | Concessive constructions in L1 and L2 expert discourse : a corpus and case study comparing Japanese and German | Hohenstein, Christiane |
2008 | Inkorporation von zugewanderten Religionsgemeinschaften in der Schweiz am Beispiel der Aleviten und der Ahmadiyya | Suter Reich, Virginia; Beyeler, Sarah |
2008 | Sprachliche Kommunikation, Alter und Migration | Buri, Barbara; Manchen Spörri, Sylvia; Vögeli Sörensen, Therese |
2008 | Teaching a postgraduate program in LSP translation | Hofer, Gertrud |
2008 | Language separation in translators and interpreters | Jekat, Susanne Johanna; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2008 | Jugendsprache in der Deutschschweiz : Methoden der Angewandten Linguistik | - |
2008 | Die Suchmaschine als Danaer-Geschenk : zur strukturellen Gewalt der „Googleisierung“ des Journalismus | Wyss, Vinzenz; Keel, Guido |
2008 | Les métaphores sur la toile : la compréhension du texte sur la base des images | Kleinberger, Ulla |
2008 | Wie mehrsprachige Kinder in der Deutschschweiz mit Schweizerdeutsch und Hochdeutsch umgehen : eine empirische Studie | Burger, Harald; Sieber, Peter; Suter Tufekovic, Carol |
2008 | Vertrackte Routine : was tun, wenn das Schreiben stockt? | Kruse, Otto |
4-Nov-2007 | Narration as a key factor for knowledge transfer | Wyss, Vinzenz; Schanne, Michael; Giovanelli, Iris |
10-Oct-2007 | Neue Master-Studiengänge ab 2008 | Haelg, André; Wieder, Regine |