Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1065
Publication type: Working paper – expertise – study
Title: Kriterien zur Erfassung von Fach-, Methoden-, Sozial- & Selbstkompetenzen : Version 1.0 / Mai 2016
Authors: Baumgartner, Alexander
Müller Werder, Claude
Javet, Fabienne
Woschnack, Ute
DOI: 10.21256/zhaw-1065
Issue Date: May-2016
Series: Innovation in Higher & Professional Education
Series volume: 4
Publisher / Ed. Institution: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Language: German
Subjects: Assurance of Learning; Fachkompetenz; Methodenkompetenz; Sozialkompetenz; Selbstkompetenz; Learning Goals; Kompetenzraster
Subject (DDC): 370: Education
Abstract: Die Kriterien zur Erfassung von Fach-, Methoden-, Sozial- und Selbstkompetenz (Learning Goals) wurden im Rahmen des Projekts Kompetenzraster entwickelt und werden zur Messung der entsprechenden Teilkompetenzen (Learning Objectives) von Studierenden innerhalb des AoL-Prozesses (Assurance of Learning) verwendet. Die Kriterien operationalisieren die Teilkompetenzen und sollen diese in Bewertungsanlässen messbar machen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/1065
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Innovative Teaching and Learning (ZID)
Published as part of the ZHAW project: Praxisorientierte Modellierung von Kompetenzrastern
Appears in collections:Innovation in Higher & Professional Education



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.