Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1440
Title: Jede Organisation hat eine Fehlerkultur : ein Plädoyer gegen die Technisierung des Qualitätsverständnisses in sozialen und gesundheitlichen Berufen
Authors : Herzig, Michael
Published in : Praxis Ergotherapie
Volume(Issue) : 2018
Issue : 5
Pages : 270
Pages to: 275
Publisher / Ed. Institution : Verlag Modernes Lernen
Issue Date: 30-Sep-2018
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Fehlerkultur; Lernende Organisation; Sozialmanagement; Qualitätsmanagement
Subject (DDC) : 658.4: Executive Management
Abstract: Wo Menschen am Werk sind, passieren Fehler. Einige können gravierende Folgen haben, andere sind vielleicht bloß ärgerlich. Aber alle Patzer, Irrtümer und Fehler haben Eines gemeinsam: Man kann und sollte dabei etwas lernen – nicht nur individuell, sondern auch als Organisation.
Departement: Soziale Arbeit
Organisational Unit: Institute of Management and Social Policy (ISM)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
DOI : 10.21256/zhaw-1440
ISSN: 0932-9692
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10583
Appears in Collections:Publikationen Soziale Arbeit

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Herzig_Jede_Organisation_hat_eine_Fehlerkultur.pdf
  Until 2018-09-30
185.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.