Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2016 | Weiterbildung für Gebärdensprach-Lehrpersonen | Keller Paul, Jörg; Meili, Aline; Bürgin, Petrea Sophie; Ni, Dawei |
2016 | Do we still need an army like in the First World War? An argumentative analysis of a television debate on abolishing compulsory military service in Switzerland | Jacquin, Jérôme; Zampa, Marta |
2016 | Journalistische Autonomie und Qualitätsmanagement : ein Widerspruch? | Keel, Guido; Wyss, Vinzenz; Dingerkus, Filip |
2016 | Theorie und Methode der Audiodeskription : ein Pilotprojekt | Jekat, Susanne Johanna; Oláh, Annegret E. |
2016 | An international survey of the ergonomics of professional translation | Ehrensberger-Dow, Maureen; Hunziker Heeb, Andrea; Massey, Gary; Meidert, Ursula; Neumann, Silke; Becker, Heidrun Karin |
2016 | Schreiben in der Finanzanalyse als Differenzierung und intralinguale Übersetzung zwischen Domänen | Whitehouse, Marlies |
2016 | General proficiency speaking test assessment criteria : a validation study | Gautschi, Curtis |
2016 | Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an Berufsfachschulen: Prozessorientierte Schreibdidaktik zwischen Deutsch als Muttersprache (DaM) und Deutsch als Zweitsprache (DaZ) | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2016 | Institutionelle Ordnung durch Qualitätsmanagement sichern | Wyss, Vinzenz |
2016 | A process-oriented approach for documenting and gauging intercultural competence in translation | Angelone, Erik |
2016 | Auf dem Weg zum Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen (GER) für Gebärdensprachen | Keller Paul, Jörg |
2016 | ReCAL symposium - developing a TD-informed applied linguistics research culture : collaboration between researchers and practitioners | Perrin, Daniel |
2016 | „SOME tablets they say that i don’t get anyMORE.“ : Wissensaushandlungen in der mehrsprachigen häuslichen Pflege | Matic, Igor; Hanselmann, Sandra; Kleinberger, Ulla |
2016 | Between patchwork quilts and vortices : incorporating intra-curricular professional interactions into translator education | Massey, Gary; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2016 | Notation language and notation text : a cognitive-linguistic model of consecutive interpreting | Albl-Mikasa, Michaela |